maandag 13 juli 2015

Landgoed Croy


De afgelopen dagen hebben we wat afgewandeld, want het weer is nu perfect. Niet te koud en niet te warm. Onze wandelingen gingen naar talloze plekken waar we al een poosje niet  naartoe zijn geweest. En ja hoor, een paar uitstapjes naar de Maas zaten daar natuurlijk ook bij.
 
Bij de Maas is het overigens momenteel niet zo’n pretje om te lopen. Door het warme weer van de afgelopen periode zijn ook veel mensen van buitenaf naar mijn strandjes gekomen en die laten een hoop afval achter. Je komt van alles tegen: blikjes, flessen, etensresten, plasticzakken en soms zelfs luiers. Ik weet heel goed dat ik dat allemaal niet mag aanraken en als goed opgevoede hond doe ik dat ook niet, maar het vrouwtje is nu toch extra alert, want “je weet maar nooit wat mensen zo allemaal weggooien” zegt ze. Dus ben ik eigenlijk zo’n beetje onder extra toezicht komen te staan. Zodra ik ook maar ergens aan snuffel staat het vrouwtje meteen naast me om te kijken waaraan ik snuffel.

 
Ook vandaag stond een wandeling op het programma. Gisteravond was het vrouwtje op internet aan het kijken toen zij ineens een foto van een kasteel tegenkwam waar zij en de baas nog nooit geweest zijn. Dat is vrij opmerkelijk, want de baasjes hebben nagenoeg alle kastelen gezien die ons land rijk is. Onvoorstelbaar hè, maar om de één of andere reden zijn de baasjes gewoon helemaal gek op kastelen.

Poortgebouw van het kasteel
 
Om een lang verhaal kort te maken, onze reis ging naar landgoed Croy (Croylaan 14 te Aarle-Rixtel). Op het landgoed kun je – behalve het kasteel – ook een hoop andere zaken vinden, zoals een winkel met biologische producten, een auberge en diverse boerderijen.

 
Het wandelgebied is helemaal voor ons hondjes gemaakt. Speelse paden van gras met aan weerszijden struiken en bloemen. Op die manier is er altijd iets te ontdekken, wat zo’n wandeling echt spannend maakt.

 
Het was wel de hele tijd aan het regenen. Pas aan het eind van onze wandeling klaarde het een beetje op en werd het droog. De pret werd er echter niet minder om. Ik persoonlijk vind een beetje regen geen probleem en de baasjes hadden gelukkig hun regenjassen ingepakt. Die hoorde je dus ook niet klagen. Onderweg hoorde ik de baasjes praten over een uitstapje dat binnenkort op het programma staat. Oei, dat wordt leuk, denk ik, maar ik zal nog niets verklappen. Alleen zoveel: ook dat heeft te maken met water. Dus laat je verrassen, zou ik zeggen. Jullie dolblije Gina.

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten