maandag 10 juli 2017

Nieuwe kleding voor de baasjes


Eigenlijk hebben wij hondjes het makkelijk: we zien er altijd perfect uit, hoeven ons nooit af te vragen welke kleding we vandaag aan moeten, en onze vacht is voor ieder weer geschikt. We hebben daardoor tijd om ons met de echt belangrijke dingen van het leven bezig te houden. Het onderwerp kleding kost de mensen een hoop tijd, heb ik het idee, en dat is eigenlijk zonde van de tijd.




Onlangs hebben de baasjes vastgesteld dat ze niet meer genoeg kleding hebben voor de zomer. Het baasje moest een paar t-shirts en schoenen hebben en het vrouwtje t-shirts. Gisteren zijn we daarom met zijn allen naar de winkels om iets te kopen. Eerst de kleding, daarna de schoenen.

Het baasje was snel klaar, maar dat is ook niet zo vreemd, want hij heeft altijd hulp van het vrouwtje, die meezoekt. Ook met het vrouwtje ging het relatief snel. Binnen een paar minuten had zij een stapeltje met t-shirts op haar arm, die ze wilde kopen. Ik was helemaal opgelucht, ging echt snel deze keer. Nog even afrekenen en daarna kunnen we iets leuks doen, dacht ik. Maar ja, met mijn vrouwtje weet je het maar nooit.

 
Genieten!!!

De shirtjes hingen aan de ene kant van de winkel. Vreemd genoeg zag ik het vrouwtje steeds meer naar de andere kant van de winkel gaan, waar vooral jurken hingen. Oh nee, dacht ik meteen, het zal toch niet weer zover zijn? Als mijn vrouwtje jurken ziet is het einde zoek. Ze gaat dan eindeloos passen tot ze eindelijk de perfecte jurk gevonden heeft. Het moet niet zomaar een jurk zijn, nee, het vrouwtje heeft wel bepaalde eisen. Het liefst eentje met vrolijke kleuren, waar het vrouwtje helemaal blij van wordt.

Ik had het helaas goed ingeschat. Een paar seconden later stonden we daadwerkelijk voor de rekken met al die jurken en het vrouwtje begon meteen te zoeken. ‘Oh, die is leuk’, hoorde ik haar roepen, ‘oh, en die ook’. Vóór we het wisten had ze een hele stapel met jurkjes op haar arm, die ze vervolgens allemaal ging passen.




Met iedere nieuwe jurk kwam ze even de paskamer uit, zodat wij onze mening konden geven. Ik moet toegeven dat zij een goede smaak heeft, ze zag er in iedere jurk prachtig uit. Welke van de jurken zou het worden? Als het om jurken gaat kan het vrouwtje gewoonweg geen beslissing nemen. Uiteindelijk verlieten we de winkel met maar liefst drie prachtige jurken met vrolijke kleuren en met een dolblij vrouwtje.




Vandaag was het helemaal onze dag en gingen we naar de Waal. Bij de Maas is door de hitte van de afgelopen weken bijna het hele gras verbrand, maar bij de Waal valt dat reuze mee. Bijna alles groen en ook de bloemetjes doen het goed. Heerlijk gewandeld en heel veel lol gehad.




Afgelopen vrijdag mocht Romy bij dezelfde agilitytrainer beginnen, waar ik al ruim twee jaar train. Toen het vrouwtje hoorde dat Romy mocht meedoen, sprong ze een gat in de lucht, want we hadden er al rekening mee gehouden dat het veel langer zou duren vóór ze aan de beurt zou komen. Romy is in de groep het hondje met de minste ervaring en ook het jongste hondje, maar dat viel helemaal niet op. Romy deed het allemaal geweldig, petje af. Ben soms echt trots dat zij mijn zusje is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten