zondag 23 juli 2017

Romy doet examen


Zoals jullie weten hebben het vrouwtje en Romy de afgelopen twaalf weken hard getraind voor de Gehoorzame Hond 2. Dat was niet altijd even makkelijk, want de helft van de tijd konden die twee niet aanwezig zijn. Wedstrijdlopen en cursus volgen is niet zo’n goede combinatie. Wel heeft het vrouwtje regelmatig met Romy thuis geoefend en dat zag er eigenlijk veelbelovend uit. Dus ik maakte me geen al te grote zorgen over het examen, maar mijn vrouwtje was er niet helemaal gerust op.

Romy 13 maanden


Gisteren was het zover: examen! Samen met de andere cursisten en hun hondjes stonden Romy en het vrouwtje op het veld van de hondenschool en moesten op aanwijzing van de examinator allerlei oefeningen doen. Voor en achter andere cursisten langs lopen, blijven zitten en liggen, voedsel negeren, enzovoort. Niet alle oefeningen gingen perfect, zoals het apporteren. Dat vindt Romy helemaal niets. Toen ze moest blijven zitten, ging ze liggen. Dus ja, dat was ook niet zo’n succes. Bij het voorroepen blonk ze echter helemaal uit. Alle andere hondjes moesten worden vastgehouden door de instructeur, Romy daarentegen bleef zelf zitten en stond pas op toen het vrouwtje haar riep. Ook het volgen, tanden laten zien en voedsel negeren waren geen enkel probleem.




Wat moet ik nog veel zeggen? Romy is natuurlijk geslaagd en wel met een ‘goed +’. Nou, ik wist dat van het begin af aan. Ik heb gewoon een heel slim zusje. Toen ik die cursus drie jaar geleden heb gedaan, ben ik overigens met hetzelfde cijfer geslaagd. Tja, de intelligentie zit blijkbaar toch in onze genen.

Samen aan de Waal


Vorige week waren we naar de promotiewedstrijd in Didam. We begonnen deze keer met het spel, waarvoor de keurmeester heel iets leuks had verzonnen. Er lagen talloze tunnels in het parcours en ik moest meerdere keren van verschillende kanten door die tunnels rennen. Hartstikke leuk!!! Ik weet niet hoe dat kwam, waarschijnlijk door al die tunnels, maar ineens was het vrouwtje de tel kwijt met de tunnels. In plaats van links af te slaan richting de palen, stuurde ze mij naar rechts de volgende tunnel in. Mij maakt dat uiteraard niets uit, maar meneer de keurmeester werd daar niet zo vrolijk van en gaf ons een diskwalificatie.



Het vast parcours ging prima, helemaal foutloos, maar 0,68 seconden te langzaam. En we hebben echt hard gelopen, maar helaas niet snel genoeg. Bij de jumping lagen ook diverse tunnels, dus ik had er helemaal zin in. Het ging allemaal prima, tot we bij de eerste tunnel kwamen. Het vrouwtje stuurde me de tunnel in. Wat me toen bezielde weet ik eigenlijk niet zo precies, maar ik dacht laat ik maar weer uit hetzelfde gat eruit komen, dat scheelt wat tijd. Het vrouwtje had dat helemaal niet door en we liepen vrolijk verder. Ging helemaal geweldig. Wat wel vreemd was, was dat niemand stond te juichen toen we klaar waren. Toen hoorde het vrouwtje dat ik de tunnel weer uitgekomen ben. Oeps, sorry vrouwtje, zal het niet meer doen.



Voor ons dus helaas geen u’tjes deze keer. Jammer, maar ja, we hebben ons best gedaan en vooral hebben we een hoop plezier gehad. De volgende keer gaat het hopelijk weer een stuk beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten