zondag 20 augustus 2017

Herfst in augustus


Zoals ik onlangs al geschreven heb, valt het dit jaar niet mee met het weer. De afgelopen weken was het voortdurend aan het regenen en niet een beetje ook. Soms viel het echt met bakken uit de hemel. Zo had ik me de zomer eigenlijk niet voorgesteld. Een beetje zon en aangename temperaturen vind ik toch wel heel erg fijn. Gelukkig is de zomer nu toch weer teruggekomen. Duimen dat het zo blijft.




Ondanks het slechte weer hebben we de afgelopen weken toch een paar uitstapjes gemaakt. Op 6 augustus zijn we in de Tuinen van Appeltern geweest. Over het algemeen komen we daar heel vaak, maar dit jaar was het nu voor het eerst. Dus dat was volop genieten. In de tuinen staat nu alles in bloei. Dat is niet alleen prachtig om te zien, het ruikt ook overal heerlijk. Romy en ik konden geen genoeg krijgen van al die geurtjes.

 
Dat ruikt lekker...

Ook waren we regelmatig aan de Waal en Maas, zodat we achter ons balletje aan konden rennen. Dat is dan weer het voordeel van slecht weer: de toeristen en andere dagjesmensen blijven lekker thuis en wij hoeven dus nergens voor uit te kijken. Bij warm weer trekken heel veel mensen naar de strandjes langs de Maas en dan is er geen ruimte meer voor ons om te rennen.

 
Romy 14 maanden

Met de wedstrijden ging het de afgelopen periode helaas niet zo goed. Op 5 augustus zijn we ’s ochtends afgereisd naar Hilversum voor de wedstrijd bij KC Gooi- en Eemland. Ik had me daar heel erg op verheugd en had er echt superveel zin in. Toen we uitgestapt waren en Romy en ik met het vrouwtje naar het clubgebouw wilden lopen, bleek ik echter ineens nog maar op drie pootjes te kunnen lopen. Mijn linker achterpootje was rood en deed zeer. Blijkbaar was ik ’s ochtends ergens met mijn pootje ingetrapt.




De baasjes beslisten dat dat geen nut heeft, dus werden Romy en ik weer in de auto gezet en gingen we naar huis. Ik was het eigenlijk niet helemaal eens met die beslissing, maar als het om mijn gezondheid gaat, heb ik helaas niets te vertellen. Gezondheid is het belangrijkste dat er is, zeggen de baasjes, en die gaat altijd voor. Thuis aangekomen werd mijn pootje met een of andere zalf ingesmeerd en gelukkig kon ik een paar uur later alweer prima lopen.

 
Appeltern in augustus

Afgelopen zaterdag ging het gelukkig weer prima met mij en mocht ik samen met mijn vrouwtje de wedstrijd in Amersfoort lopen. We deden het geweldig. Op de jumping foutloos, maar helaas 4,10 seconden te langzaam voor een u’tje. Ook het vast parcours ging lekker, alleen miste ik weer het raakvlak van de kattenloop. Anders was dat een u’tje geweest, want nu waren we wel netjes binnen de tijd. Ik denk dat ik het raakvlak toch nog een keer goed moet trainen, want op die manier schiet het niet echt op.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten