zaterdag 2 september 2017

Op naar Speyer


Vorige week was het eindelijk zover: de baasjes kregen vakantie. Ik verheug me altijd heel erg op die periode. Wekenlang samen met beide baasjes. Meestal doen we dan ook hartstikke leuke en spannende dingen, daarom kijk ik altijd naar die periode uit. Ook anders doen we natuurlijk veel leuke dingen, maar als de baasjes vakantie hebben is het toch anders. Vaak gaan we dan namelijk op reis en dat vind ik altijd super.

 
Kasteel Schwetzingen

In de eerste week van de vakantie bleven we thuis, dus ik was toch een beetje teleurgesteld. Maar eergisteren werden ineens de koffers gepakt. Yes!!! Het was dus zover. We gingen weg. Gisterochtend zijn we met zijn allen in de auto gestapt en vertrokken. Het vrouwtje vertelde dat we naar een plek gaan die Speyer heet. Die ligt ergens in het zuiden van Duitsland. Het was eigenlijk niet echt ver rijden, binnen een uur of vier zouden we er zijn. Helaas waren er talloze wegwerkzaamheden, waardoor de reis toch iets langer duurde dan gepland. Romy en ik hadden er weinig last van. We hebben lekker op de achterbank geslapen.




Gisteravond hebben we even door Speyer gewandeld, maar aangezien het al laat was, was dat geen al te uitgebreide wandeling. Vandaag zouden we echt ergens naartoe gaan. Dat deden we ook en wel naar een kasteel in Schwetzingen.




Eh, ik snap dat niet. Waarom zijn we eigenlijk in een hotel in Speyer gaan zitten als we vervolgens naar Schwetzingen gaan? Was het niet praktischer geweest als we meteen naar die plaats waren gegaan? De baasjes vonden van niet. Oké, zal wel een mensending zijn, waar wij hondjes niets van snappen.




Ik wist eigenlijk niet wat me te wachten stond met dat kasteel. Vaak is dat voor ons hondjes een beetje saai. Eerst gaat het ene baasje zo’n kasteel van binnen bezichtigen en vervolgens het andere baasje, dus moeten we altijd met één baasje buiten wachten. Tot mijn verbazing werd er deze keer echter niets binnen bezichtigd, het ging namelijk om het park.




Wauw, wat een heerlijk park. Je kan uren wandelen zonder dat het saai wordt. In het park staan verschillende gebouwen, onder andere tempels en zelfs een moskee. We mochten dus gewoon samen met de baasjes het park verkennen. Dat was echt genieten.

 
De moskee

Morgen gaat onze reis verder, zegt het vrouwtje. Het is namelijk de bedoeling om nog verder naar het zuiden te gaan. Je schijnt daar bergen te hebben, waar we samen met de baasjes kunnen wandelen. Nou, ik laat me verrassen.

 
Vorst Carl Theodor met zijn minnares op een varken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten