vrijdag 30 december 2016


Een treurig einde


Een paar dagen vóór de Kerst viel het de baasjes op dat Wibi heel erg afviel. Zoveel afvallen is nooit goed, dus zijn de baasjes donderdag vóór de Kerst naar de dierenarts gegaan. Daar werd Wibi grondig onderzocht. Wibi bleek een grote tumor te hebben tussen de lever en de darmen. De dierenarts zei dat ze daaraan eigenlijk niets kunnen doen. Op zo’n plek kunnen ze een tumor bijna nooit helemaal verwijderen en zelfs als dat zou lukken dan was het maar de vraag of dat zou helpen, want waarschijnlijk waren er al uitzaaiingen.


Wibi (C'Etan van Vyomesh)



Toen de baasjes met Wibi van de dierenarts terugkwamen, zag ik meteen dat ze heel slecht nieuws hadden gekregen. De baasjes waren volledig in shock, dat hadden ze echt niet verwacht. Wat zo’n tumor precies betekent, weet ik niet, maar dat het niet goed ging met mijn kleine vriend, dat merkte ik wel. ’s Avonds heb ik – net als meestal – samen met Wibi op de benen van mijn vrouwtje gelegen. Ook heb ik uitgebreid de oortjes en het gezicht van hem gewassen, want dat vindt hij altijd heel erg fijn en ik ook. Helaas was dat de allerlaatste keer dat we zo knus met zijn drietjes op de bank lagen. Tijdens de Kerst ging het steeds meer achteruit met mijn kleine vriend. Hij wilde steeds minder eten en dinsdag wilde hij niet eens meer drinken. Dinsdagmiddag hebben de baasjes Wibi moeten laten inslapen.

5 september 2006 - 27 december 2016



Ik ben heel erg treurig dat mijn kleine vriend er niet meer is. Hij was er al toen ik hier kwam wonen en van het begin af aan was hij mijn vriend, ook al zijn we nogal verschillend. Samen knuffelen vonden we allebei heel gezellig, heel dicht bij elkaar. Dat ik graag achter een bal aanloop, met pluche schapen en andere dingen door het huis loop, daar snapte hij helemaal niets van, want spelen was niets voor Wibi. Hij was meer van de afdeling sloop. Kledingkasten leeghalen, koffiezetapparaat uit elkaar halen, en zulke dingen. Dat zijn voor mij onbegrijpelijke dingen. Maar desalniettemin konden we het heel goed met elkaar vinden. Rust zacht mijn kleine vriend, ik mis je heel erg.

Mijn lieve kleine vriend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten