zaterdag 28 februari 2015

De laatste officiële winterdag

Meteorologisch is het vandaag de laatste winterdag; morgen begint de lente. Ik kan het helemaal niet meer afwachten, want ik heb echt genoeg van de winter. Het heeft de laatste dagen weer behoorlijk geregend. De meeste paden waar we normaal wandelen zijn een en al blubber, dus zie ik na iedere wandeling echt vies uit.


Gisteren en vandaag was het gelukkig een keer droog en de zon scheen volop. Het vrouwtje is dan niet meer te houden en moet meteen naar buiten en ik mag natuurlijk mee. Zoals jullie inmiddels weten ben ik heel erg gek op mijn bal, daarom zijn we gisteren naar de Maas gegaan zodat ik achter de bal kon aanlopen. Door het gooien wordt de bal regelmatig vuil en dat vind ik maar niets. Daarom heb ik daar iets op bedacht: ik ga mijn bal in de Maas wassen tot die weer helemaal schoon is. Dat deed ik gisteren ook. Ik heb de bal dus het water ingegooid, net als altijd, en toen heb ik even niet opgelet en ineens zag ik mijn bal wegzwemmen. Dus snel achter de bal aan, dacht ik. Maar plotseling had ik geen grond meer onder de pootjes, oh je. Ik moest dus zwemmen en daar heb ik echt een hekel aan, dus snel terug naar de oever. Nou, dat was een avontuur waar ik niet op gerekend had. Als ik heel eerlijk ben, was het mijn eigen schuld, het vrouwtje had me al een paar keer gewaarschuwd. Het water staat namelijk heel erg hoog, waardoor bijna geen strandjes meer over zijn. Maar ja, ik ben maar een hond en geen wetenschapper. Hoe moet ik dat allemaal snappen? Het wordt in ieder geval tijd voor een nieuwe bal.

 

Vanmiddag hebben we een lange wandeling langs de slootjes gemaakt. Was ook leuk en ik hoefde in ieder geval niet te zwemmen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten