maandag 17 oktober 2016


Romy is al 18 weken


Romy woont inmiddels 10 weken bij ons. Jeetje zeg, wat gaat dat allemaal snel. Toen ze kwam was ze nog een kleine pup en nu schelen we eigenlijk niet meer zoveel qua lengte en hoogte. Ze loopt op ontiegelijk hoge pootjes, niet normaal. Ze ziet er wel wat raar uit, vind ik, maar het vrouwtje zegt dat dat straks allemaal goed komt. We moeten alleen een beetje geduld hebben.

16 weken

Ik zag er op die leeftijd ook een beetje apart uit, vond het vrouwtje, en als bewijs heeft ze meteen een hoop foto’s van mij laten zien van toen. Oeps, ja, het vrouwtje heeft helemaal gelijk, ik was toen ook bepaald geen schoonheid. Had ook van die lange poten en een mager lijf. En nu ben ik een knappe dame. Mijn zusje heeft een heel knap snoetje, dat zal dus allemaal goedkomen.

17 weken


Ook de puppycursus zit er al bijna weer op. Nog 4 lessen tot het examen. Er wordt daarom regelmatig geoefend op allerlei plekken, want het vrouwtje en Romy willen natuurlijk slagen. Het zitten gaat al helemaal perfect, net zo als aandacht hebben voor het vrouwtje. Op commando liggen gaat Romy nog niet zo makkelijk af. Ik snap dat helemaal, vond die oefening toen ook veel moeilijker dan de andere.

Dat was ik toen ik 17 weken oud was


Het moeilijkste vond ik het blijven, daar snapte ik helemaal niets van. Ik moest blijven liggen of zitten terwijl mijn vrouwtje een paar meter van me wegliep. Meteen wilde ik achter mijn vrouwtje aan. Dat mocht natuurlijk niet, want dat was juist de oefening, maar ik wilde haar toch niet alleen laten. Pas toen we met agility zijn begonnen, begon ik het nut van die oefening in te zien. Nu blijf ik heel netjes voor de eerste hoorde zitten wachten, zodat het vrouwtje al een paar meter het parcours op kan lopen. Hoeft zij minder te rennen en ik kan meteen racen. Romy hoeft nu slechts 5 seconden te blijven, maar ook zij vindt dat heel erg moeilijk.

Vrouwtje help! Ze is alweer met mijn bal ervandoor!!!


Terug naar het vrouwtje komen hebben we nu verschillende keren met haar geoefend. Gaat supergoed. Hoef je haar geen twee keer te zeggen dat ze naar het vrouwtje mag. Romy is helemaal gek op haar. Die twee zijn ook regelmatig aan het knuffelen, Romy kan er geen genoeg van krijgen. Ik vind knuffelen met het vrouwtje ook heel fijn, maar urenlang knuffelen hoeft van mij niet.

18 weken


Vandaag waren we naar park Oudegein in Nieuwegein om te kijken of dat een geschikte locatie is voor herfstfoto’s. De bladeren beginnen namelijk langzamerhand te verkleuren, dus moet het vrouwtje weer in actie komen. Het park is heel mooi, maar veel herfstachtige taferelen hebben we nog niet gezien. Zal zeker nog een weekje of twee duren vóór het echt herfst wordt.

De staart begint al mooi te worden


Romy en ik mochten aan de lange lijn lopen. Dat is iets wat Romy nog niet vaak gedaan heeft, want thuis lopen we altijd aan een korte riem, dus was het afwachten hoe dat zou gaan. Op zich deed ze het prima, liep zelfs netjes mee, maar zodra ze iets interessants zag liep Romy naar de andere kant, waardoor de riemen continu in de knoop raakten. Het vrouwtje had er de handen vol aan. Zag er heel grappig uit, leek een beetje op kantklossen, telkens de riemen van de ene naar de andere hand. Maar wij hebben volop genoten. Heerlijk zo’n zonnige herfstdag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten