zondag 11 september 2016


Romy mag los


Inmiddels hebben het vrouwtje en Romy de tweede les van de puppycursus achter de rug. Nieuwe dingen hebben ze tijdens die les niet geleerd, vertelde het vrouwtje, de les was identiek aan de vorige les. Kortom: ook deze keer mochten de pups niet met elkaar spelen en een tunnel en ballenbak waren ook niet aanwezig. Heel erg jammer voor mijn zusje.



Omdat het op die manier niet echt opschiet met de opvoeding van Romy, heeft het vrouwtje besloten het heft in eigen handen te nemen. Romy moet namelijk ook leren om naar het vrouwtje terug te komen als ze niet aangelijnd is. Dat kan je niet vroeg genoeg leren. Toen ik zo jong was, heb ik dat ook regelmatig met het vrouwtje geoefend. In Den Bosch heb je bij de Noorderplas een omheind terrein, waar je dat prima kan oefenen. Mocht Romy niet terugkomen, dan is er niets aan de hand, want ze kan immers uit het omheinde terrein niet ontsnappen. Desondanks was mijn vrouwtje toch wel een beetje nerveus. Ze liet het niet echt merken, maar ik ken haar inmiddels heel goed.


Gooit de baas nog een keer de bal?

Daar aangekomen, mocht Romy los. We hadden allemaal verwacht dat zij nu als een gek zou beginnen te rennen, maar nee hoor, ze bleef gewoon netjes naast het vrouwtje lopen. Dat was eigenlijk niet de bedoeling van de oefening, want ze mag immers rondlopen, alleen moet ze weten dat ze naar het vrouwtje komt als ze geroepen wordt. Na een beetje oefenen snapte ze dat, terugkomen was overigens geen enkel probleem. Had ik niet verwacht dat mijn zusje zo goed luistert. Thuis heeft ze meestal heel harde oren. We mochten ook nog samen een beetje rennen. Oei, dat was gaaf. Is toch wel leuk om een zusje te hebben. In het begin was ik niet zo enthousiast over mijn zusje, dat moet ik heel eerlijk bekennen, maar nu zou ik haar toch echt niet meer kwijt willen. 


13 weken

Ook al zijn we zussen, in veel dingen verschillen we nogal van elkaar. Af en toe mag ik bijvoorbeeld snoepjes zoeken. Dan worden snoepjes in een vaatdoek gedaan, dat wordt dan op verschillende manieren gevouwen en daarna mag ik proberen om de snoepjes te pakken te krijgen. Vind ik een geweldig spelletje. Alle spelletjes, waar eten aan te pas komt, vind ik overigens geweldig. Ik ben gek op eten en een extra portie is altijd mooi meegenomen. Ook Romy mocht nu meedoen bij dat spelletje. De baas had weer zijn best gedaan om alle snoepjes zo goed mogelijk in het vaatdoek te verstoppen en zowel Romy als ik kregen ons eigen vaatdoek. Ik ga het vaatdoek altijd heel netjes uitrollen, laag voor laag, tot ik alle snoepjes heb gevonden. Kan wel even duren vóór ik klaar ben, maar ik vind ze altijd allemaal. En wat doet Romy? Die pakt het vaatdoek met haar bek op, schut een keer goed, meteen vallen alle snoepjes er uit en binnen een paar seconden had ze alles op. Wouw, hoe deed ze dat? Ik stond er helemaal versteld van. Dat wil ik ook kunnen. Zal ik de volgende keer ook proberen.

Nu mag ze los en wat doet ze? Graven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten