zaterdag 19 november 2016


Puppycertificaat


Het is vandaag alweer 12 weken geleden dat het vrouwtje en Romy met de puppycursus zijn begonnen. Vorige week stond een uitstapje naar de kinderboerderij op het programma. Veel was er niet te zien, een paar kippen, geiten en wat schaapjes, maar Romy vond het wel leuk. Vandaag was het de laatste les en dat moest een echte fun les worden. De instructeurs hadden allerlei toestellen neergezet: sprongetjes, loopplank, hoelahoep en een ladder.

23 weken

Het eerste kwartiertje moest er nog wel serieus gewerkt worden en ieder hondje moest laten zien dat hij of zij goed kon zitten en liggen en zonder te trekken aan de riem kon lopen. Voor Romy is dat allemaal geen probleem meer. Daarna begon eindelijk het fun gedeelte. Romy moest over een ladder lopen, die op de grond lag. Het vrouwtje liep voor haar en probeerde haar zo goed mogelijk te begeleiden. Dat ging op zich prima. De hordes vond Romy nogal vreemd. Ze snapte totaal niet wat ze daarmee moest. In plaats van overheen te springen wilde ze onderdoor kruipen. Dat was echter niet zo makkelijk, want de lat lag al bijna op de grond en Romy is inmiddels groter dan ze denkt, dus dat was geen optie. Uiteindelijk had ze door dat ze moest springen, maar van harte ging dat niet. Nou zeg, dat beloofd wat voor de agility. Moet toch een keer goed met mijn zusje gaan praten. De hoelahoep en de loopplank vond ze stukken interessanter.



Aan het eind van de les werd het puppycertificaat uitgereikt. Heel trots kwamen die twee daarmee naar huis. Maar het vrouwtje was ook een beetje treurig. Het was vandaag niet alleen de laatste les, het was ook de allerlaatste les op het terrein van de hondenschool, waar wij zoveel tijd samen doorgebracht hebben. Naast de hondenschool is namelijk de hockeyclub en die heeft subsidie gekregen om uit te breiden. Het terrein, waar nu de hondenschool ligt, wordt de parkeerplaats van de hockeyclub. Dat betekent dat de hondenschool naar een andere locatie moet uitwijken. De aankomende weken blijft de hondenschool gesloten en pas begin januari kunnen het vrouwtje en Romy verder met de Gehoorzame Hond 1, die ik ook gedaan heb.



 Vanmiddag gebeurde dan echt iets ongelofelijks. Het baasje, het vrouwtje en Romy gingen samen op stap, zonder mij. En ze gingen uitgerekend naar mijn geliefde Maas. Ik was het daar absoluut niet mee eens, dat kan toch niet, mij hier in mijn eentje achterlaten en samen lol hebben aan de Maas. Ik hoop dat dat een eenmalige gebeurtenis was, want anders ga ik uitzoeken of ik een vakbond of iets dergelijks kan oprichten. De baasjes zeggen dat Romy en ik ook dingen alleen moeten doen, anders wordt Romy geen zelfstandig hondje als we altijd met zijn tweeën zijn. Ik doe natuurlijk regelmatig dingen met het vrouwtje alleen en Romy doet alleen de puppycursus zonder mij. Hadden ze niet gewoon het blokje om kunnen gaan of zo? Juist naar de Maas, dat vind ik niet eerlijk. Ook zonder mij deed Romy het overigens prima, hoorde ik later. Ze mocht los en heeft een beetje met de bal gespeeld. En ik zat thuis!!! Het vrouwtje heeft mij beloofd dat ik de volgende keer weer mee mag. Nou dat hoop ik echt, want anders vind ik het niet meer leuk.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten