zondag 4 februari 2018

Promotie naar de 3e graad


Het nieuwe jaar is voor ons meteen goed begonnen: het vrouwtje en ik hebben eindelijk ons laatste u’tje op het vast parcours gelopen. Begin januari wilde het net niet lukken. We liepen geweldig, maar bij de afloop kattenloop ging het wederom fout. Wel hadden we een u’tje op de jumping. Maar op 28 januari lukte het eindelijk. Ineens herinnerde ik me weer dat ik netjes tot aan het eind van de kattenloop moet aflopen en zie daar, het u’tje was binnen. Met maar liefst twaalf u’tjes promoveren we nu naar de 3e graad. Ben echt trots op het vrouwtje en mij. Wie had dat twee jaar geleden gedacht, dat wij het zo ver zouden schoppen.

 
Foto van de wedstrijd in september vorig jaar

Dat was helaas het enige goede nieuws van het nieuwe jaar, de rest is tot nu toe matig. Bij ons heeft het de afgelopen weken voortdurend geregend en niet een beetje ook. Het gevolg daarvan is dat hier op alle weilanden hele plassen ontstaan zijn. Ook onze wandelroutes langs de Maas staan regelmatig onder water, dus kunnen we daar niet meer lopen. Het is niet zo dat we ons vervelen, nee hoor, er is altijd genoeg te doen, maar de Maas of de Waal zijn onze favoriete wandel- en vooral renplekken. Wandelen in het bos is ook niet verkeerd, maar daar zijn nou eenmaal geen strandjes. En ook dat is niet ongevaarlijk. Een paar weken geleden hadden we hier een vreselijke storm, waarbij talloze bomen zomaar zijn omgewaaid. Als je nu door het bos wandelt, hoor je het overal kraken. Sommige bomen staan helemaal schuin en blijven alleen overeind omdat zij op andere bomen steunen. We moeten daarom altijd dicht in de buurt van het vrouwtje blijven en mogen niet meer langs de kant lopen als er bomen staan. Nou, ik heb er genoeg van, hoogste tijd voor de lente.

 
Landgoed Neerijnen in de winter

Romy gaat nu met het vrouwtje vier agility seminaars volgen bij een of andere kampioen. Afgelopen zaterdag waren ze er voor het eerst. Dat waren behoorlijk pittige rondjes, vertelde het vrouwtje, met outjes erin en met diverse wissels. Was eerder 2e graads niveau dan 1e graads en die rondjes moest mijn vrouwtje dus met mijn kleine zus lopen. Ondanks het hoge niveau ging dat allemaal prima. Die twee hebben veel geleerd, hoorde ik later. Ik moest helaas thuis blijven bij de baas en helpen met poetsen. Vond ik niet erg hoor, is ook een keer leuk.




Voor dit jaar heeft het vrouwtje weer iets nieuws verzonnen. Tot nu toe hebben we altijd wedstrijden gelopen bij de Raad van Beheer (RvB), maar nu gaan we ook wedstrijden lopen bij de Federatie Hondensport Nederland (FHN) en bij de RvB doen we dan wat minder wedstrijden. Het schijnt daar veel gemoedelijker te zijn heeft het vrouwtje gehoord. Veel minder wedstrijdlopers en de tijden zijn iets ruimer. Wel moet ik daar weer helemaal bij het begin beginnen, namelijk in de A-klasse, maar ik denk niet dat dat een probleem is. Om te promoveren heb je daar – net als vroeger bij de RvB – slechts drie u’tjes nodig om naar de B-klasse te promoveren. Vind het zo leuk dat ik dan samen met Romy in dezelfde klasse kan lopen, kijken wie van ons eerder de u’tjes bij elkaar heeft. Helaas zijn veel van die wedstrijden aan de andere kant van het land. Dat is wel jammer, maar zodra er een wedstrijd bij ons in de buurt is, gaan we die dus doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten