maandag 30 april 2018

Ik word vijf


Vandaag is mijn vijfde verjaardag. Daar moeten we wel even bij stilstaan, toch? Tot nu toe was het op die dag altijd schitterend weer. De zon scheen en het was al aangenaam warm. Helaas is dat vandaag een beetje anders. Het is koud, het waait behoorlijk en er valt een hoop regen. Het uitgebreide uitstapje, dat we normaal gesproken op mijn verjaardag doen, gaat daarom ook vandaag niet door. Het vrouwtje zegt dat het weer over een paar dagen beter wordt, dan gaan we dat alsnog doen. Ben wel heel lief geknuffeld door de baasjes en dat vind ik ook heel erg fijn. En ook van Romy heb ik een lieve knuffel gehad.




Ook gaan we binnenkort weer op reis, heeft het vrouwtje verklapt. Maar waar we naartoe gaan en wat we daar doen, dat heeft ze niet verteld. Misschien weer een keer naar het strand? Dat zou wel leuk zijn. Maar eigenlijk maakt het mij niet uit, het is altijd leuk om iets samen met de baasjes en mijn zusje te doen. Dus ik wacht geduldig af en laat me verrassen.




Afgelopen vrijdag was het Koningsdag en toen hebben we wel een uitstapje gemaakt, namelijk naar Keukenhof. Want jullie weten het inmiddels: het vrouwtje moet daar echt ieder jaar naartoe. Ze heeft ons weer talloze keren op de foto gezet. En niet alleen zij, want ook talloze andere mensen wilden per se met ons op een foto. Best wel grappig al die mensen. Ze werden er allemaal heel blij van dat ze met ons twee op de foto mochten. Ook hebben we heel veel verhalen gehoord van mensen die zelf een sheltie hebben. Helaas hebben we deze keer niet zoveel soortgenoten gezien. Slechts drie shelties met hun baasjes.




De afgelopen weken waren we met Romy naar drie wedstrijden van de 1e graad. Nou, wat moet ik daarvan vertellen? Mijn zusje vindt agility geweldig, dat is duidelijk te zien. Ze heeft ontzettend veel lol. Tja, wat kan ik nog meer vertellen? Over de prestaties valt er niet veel te schrijven, inmiddels een hele lijst met diskwalificaties. Ik heb toen al op mijn tweede wedstrijd mijn eerste u’tje gelopen, maar met Romy gaat dat duidelijk anders.




Nou, laat ik eerlijk zijn, zo slecht doet ze het eigenlijk niet. Meestal zitten er echt geweldige stukken tussen. Het probleem begint echter al vaak bij de start. Romy heeft weinig zin om te blijven zitten. Zodra het vrouwtje een meter wegloopt, begint zij al te rennen. Bij sommige parcoursen, waar in het begin een rechte lijn is, is dat niet erg, maar als er meteen een paar bochten genomen moeten worden, lukt het het vrouwtje niet meer om dan te handelen en gaat het dus meteen fout. En Romy doet dan maar gewoon iets. Tunneltje? Prima, even doorheen. Sprong? Ook goed, neemt ze de eerste de beste, maar meestal is dat niet de sprong die ze moest nemen.




Thuis kan ze de paaltjes heel erg goed, maar bij de wedstrijd heeft ze daar toch nog moeite mee. Hetzelfde geldt voor de wip. In plaats van van tevoren af te remmen, rent ze daar in volle snelheid op af. Op de wip maakt ze dan een flyer en bij de palen komt ze na de eerste paal niet meer verder, omdat ze veel te veel vaart heeft. Daar moet dus de aankomende tijd nog flink op getraind worden. Aan de andere kant doet ze nu al dingen, waar de meeste andere hondjes van kunnen dromen. Dat komt wel goed, maar ikzelf denk dat het toch een paar maanden zal gaan duren vóór we echt resultaten zien. Zo, en nu ga ik snel verder met het genieten van mijn verjaardag. Word maar een keer 5.        

Geen opmerkingen:

Een reactie posten