dinsdag 7 april 2026

Fotoshoot 1

Toen het vrouwtje en Romy vorig jaar naar het WAC gingen, heeft vrouwtje twee fotoshoots aangeboden als bijdrage aan het team. Helaas kwam daar weinig van terecht. Af en toe werd er wel een afspraak gepland, maar die moest meestal vanwege weersomstandigheden geannuleerd worden. Nu stond er weer een afspraak gepland met één van de twee kandidaten. Dat was Maaike met haar vier shelties Yentle, Haley, Ruby en Ivy. Zij wilde graag foto's van haar shelties op het strand. De vraag was alleen welk strand het zou worden. Vrouwtje stelde Rockanje voor. Dat strand kennen we immers goed, is ook meestal vrij rustig daar. Dat vond Maaike in eerste instantie prima, maar op het laatste moment wilde ze toch liever naar Hoek van Holland. Strand is strand, dacht het vrouwtje, dus het werd Hoek van Holland. Afgesproken werd op de parkeerplaats. 


Op 29 maart vertrokken we 's ochtends met zijn allen dus naar Hoek van Holland. Op de snelweg was het goed rijden, maar in de buurt van Hoek van Holland was het stervensdruk. Daar was een of ander evenement aan de gang. Overal auto's en mensen. Het duurde even vóór we een parkeerplek konden vinden. Vrouwtje had inmiddels een app van Maaike ontvangen, waarin stond dat zij er al is en alvast naar het strand loopt. Oké, prima, dachten wij, dan gaan wij ook richting strand. De vraag was alleen hoe je daar komt. We zagen veel hoge en grote gebouwen om ons heen en ergens met veel fantasie in de verte het strand. Na een paar minuten wandelen kregen de baasjes steeds meer twijfels over de route, dus werd er weer geappt. Na diverse berichten heen en weer bleek dat Maaike met haar auto op een heel andere parkeerplaats stond. Dus weer met zijn allen terug naar de auto en op zoek naar de andere parkeerplaats, waar het gelukkig stukken rustiger was. 

Op het strand zelf was de rust echter ver te zoeken. Je hebt daar allerlei winkels en restaurantjes en heel veel mensen. Toen vrouwtje het wc gebouw zag schoot haar meteen te binnen dat we hier al een keer geweest waren. Moet ergens in de zomer geweest zijn toen het erg warm was. Ze kon zelfs de plek op een terrasje aanwijzen waar we toen gezeten hebben. Kennelijk was het toen ook zo druk, waarschijnlijk hebben we daarom besloten om het bij die ene keer te laten. Gelukkig konden we Maaike snel vinden en kon de fotoshoot beginnen. Ik was benieuwd hoe dat zou gaan. 


Mijn zussen en ik zijn aan ons fotograferend vrouwtje gewend. Als vrouwtje bijvoorbeeld een groepsfoto wil maken, dan weten we dat we allemaal netjes zo dicht mogelijk naast elkaar moeten gaan zitten. We kunnen ook netjes zitten en liggen als vrouwtje dat vraagt. Kortom: we zijn goed getrainde fotomodellen. Je kon duidelijk merken dat de vier shelties van Maaike totaal geen ervaring met een fotograaf hebben. Bovendien had Maaike een speeltje meegenomen dat zij continu gooide. Ruby en Ivy  vonden dat geweldig. Gezamenlijk renden zij permanent achter dat speeltje aan. 

Het was nogal koud op die dag, de wind waaide behoorlijk, maar na een paar minuten zag ik bij mijn vrouwtje al de eerste zweetdruppels op haar voorhoofd verschijnen. Ze probeerde alles om goede foto's te maken, maar dat was gezien de situatie niet zo makkelijk. Ruby en Ivy plakten continu aan elkaar als een Siamese tweeling. De andere twee deden gelukkig af en toe hun eigen ding, maar die liepen meestal een beetje te snuffelen, wat ook niet echt spectaculaire foto's oplevert. Maaike had ook een tennisbal meegenomen voor haar hondjes om mee te spelen. Nou, die kregen daar totaal de kans niet voor, want Romy pakte die continu af en rende daarmee alle kanten op. Vaak ook vlak voor de lens van het vrouwtje. Ayda vond dat een leuk spelletje, die rende samen met Romy op. Kortom: het was een compleet zooitje. Haha. Maar we hadden met zijn allen heel veel lol.


Uiteindelijk zo'n anderhalf uur bezig geweest en bijna zeshonderd foto's rijker. Haha. Nu moet het vrouwtje alle foto's sorteren en een aantal bewerken. Wanneer ze dat gaat doen? Tja, dat is een goeie vraag. Op naar fotoshoot twee, want die mevrouw zit ook te wachten. Ik vraag me echt af wat het vrouwtje bezield heeft om zo'n shoot aan te bieden. Ze heeft het zo druk met ons dat ze voor andere dingen nagenoeg geen tijd overhoudt. Volgende keer toch echt iets anders verzinnen. Maar wij hadden in ieder geval weer een leuke stranddag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten