vrijdag 21 augustus 2020

Appingedam

 

Het vervelende van vakantie vind ik dat er altijd de laatste dag komt en dat je de volgende dag weer naar huis moet. Nou ja, helemaal klopt dat niet. Toen we twee jaar geleden in Frankrijk waren, was ik echt dolblij toen we eindelijk weer naar huis mochten. Maar dat was ook de enige keer. Over het algemeen heb ik het hartstikke naar mijn zin op vakantie. Dit jaar hadden we het echt hartstikke naar onze zin. We hebben veel leuke plekken gevonden waar we met zijn drieën los mochten lopen, we hebben leuke dorpen gezien, onze camping is fantastisch, en we hebben gezellige uurtjes bij mijn eerste vrouwtje doorgebracht. Kortom: het is hier gewoon fantastisch.

 

Appingedam

Onze laatste vakantiebestemming lag weer in de provincie Groningen. Vrouwtje had iets gelezen over de hangende keukens in Appingedam, die wilde ze graag zien. Mijn verwachtingen waren niet al te hoog. Groningen is geen liefde op het eerste gezicht en ik vrees ook niet op het tweede, derde, of vierde gezicht. Haha. Wij zijn echte Friesland fans. Daar worden we echt allemaal blij van. Maar ja, vandaag zouden we dus naar Appingedam gaan.

 


Daar aangekomen besloten de baasjes om eerst iets te gaan drinken en eten. In een winkelstraat was een lunchroom, die volgens het bord een terras had met uitzicht over het water. Dat klonk niet verkeerd. Het terras bestond uit meerdere verdiepingen, hoe lager je kwam, hoe dichter je bij het water kwam. Gelukkig was het niet druk, we konden kiezen uit allerlei tafeltjes, dus kozen we het tafeltje met het beste uitzicht. Wauw! Het uitzicht was echt een droom. We zaten direct aan een gracht met uitzicht op allerlei huizen.

 

De hangende keukens

Ook de rest van Appingedam viel niet tegen. Overal grachten, leuke gebouwen en rechts en links een paar bootjes. En de hangende keukens van mijn vrouwtje waren ook niet onaardig om te zien. Maar laat ik eerlijk zijn, het is geen Dokkum of Oudega. Het was leuk om te zien, maar er zijn mooiere dorpen.

 


Vrouwtje hoopte dat we ’s avonds nog een keer zo’n fantastische zonsondergang mochten meemaken, maar de kans daarop werd iedere minuut kleiner. De hemel was helemaal dicht getrokken, geen zon te zien. Het had dus weinig zin om ergens naartoe te gaan. We besloten daarom om in de buurt van de camping te blijven en daar een beetje te wandelen. We hebben eerst een stuk langs het water gelopen en daarna hebben we nog een boswandeling gemaakt. Was allemaal niet echt spectaculair, maar was wel leuk. Tja, en dat was onze vakantie. Morgen moeten we vroeg opstaan en dan gaan we weer naar huis. Bedankt baasjes voor deze fijne vakantie. We hebben er allemaal ontzettend van genoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten