maandag 17 augustus 2020

Op visite en naar Lemmer

 

Na het ontbijt vertelde het vrouwtje dat we vandaag iets anders gingen doen dan anders. Niet naar een dorp of stad, ook niet naar het strand, maar op visite. Op visite? Ik was meteen benieuwd en wilde meteen weten bij wie we op visite gaan. Vrouwtje zei dat we naar de eerste baasjes van Romy en mij gaan, die wonen namelijk in Friesland. En daar zijn Romy en ik ook geboren. Inmiddels zijn onze eerste baasjes echter naar een ander huis verhuisd dat wij niet kennen, dus we waren benieuwd. Ze wonen nu midden in het bos, waar het heel rustig is. Toen we uitstapten werden we meteen vrolijk begroet door Cheeta, Laura, Macho en Nanook en door ons vorige vrouwtje Joukje.

 

Lemmer

Voor degenen die onze familiegeschiedenis niet meer helemaal op het netvlies hebben even een korte update. Macho is mijn broer, weliswaar uit een later nest, maar met dezelfde ouders. Mijn mama Tibby is helaas vijf jaar geleden overleden. Laura is de mama van Romy. Romy en ik zijn halfzussen, we hebben dezelfde vader. Kunnen jullie het nog een beetje volgen? Ik hoop het, want ik ben nog niet klaar. Haha. Nanook is vorig jaar bij onze eerste baasjes komen wonen. Zij is bij dezelfde baasjes geboren waar ook Tosha vandaan komt. Ze hebben allebei dezelfde vader en Tosha en Nanook zijn dus – net als Romy en ik – halfzussen. Grappig, toch? Uhm, het lijkt allemaal nogal ingewikkeld, jullie hoeven dat ook allemaal niet te onthouden. We zijn gewoon één grote familie, zeg maar.

 


Binnen heb ik eerst zoals het hoort alle andere hondjes netjes begroet. Mijn broer Macho was tot nu toe altijd een beetje terughoudend, maar nu kwam hij vrijwel meteen. Hij heeft zich zelfs door de baasjes laten aaien. Romy bleef een beetje op afstand en Tosha vertrouwde het helemaal niet. Later mochten we met zijn allen de tuin in. Wauw, die is groot, we konden heerlijk rennen. Toen vond Tosha het ineens allemaal niet meer eng. De baasjes hebben uitgebreid gepraat met Joukje over van alles en nog wat. Wij vonden het een beetje saai, tot we ontdekten dat je in de tuin heerlijk kunt graven. Het vrouwtje vond dat echter niet zo’n goed plan, dus zijn we maar met zijn allen onder de tafel gaan liggen tot de baasjes uitgepraat waren. Ik vond het echt superleuk om vrouwtje Joukje en de andere hondjes weer een keer gezien te hebben.

 


Daarna zijn we naar Lemmer gereden. Dat is een leuk stadje met veel water. Er varen talloze boten, zelfs vrij grote. Helaas was het overal vrij druk. Na een beetje rondgekeken te hebben, besloten we om iets anders te doen. Wij vinden zulke drukke plekken waar overal mensen en fietsers zijn namelijk niet zo fijn. Vrouwtje had van tevoren gekeken waar hondenstrandjes zijn. Op internet stond dat Lemmer een geweldig strandje heeft voor honden. Nou, dat wilden we toch nader bekijken. Dus op naar het hondenstrand.

 


Onze eerste indruk van het strand was positief. Een prachtig lang strand zo te zien. Ik zag ons daar al rennen. Het vrouwtje temperde echter onze verwachtingen. Dat gedeelte van het strand is namelijk voor ons hondjes tijdens de zomermaanden verboden terrein. Wij mogen alleen op het hondenstrandje spelen. Na een aantal minuten lopen zagen we eindelijk een boord waarop ‘Hondenstrand’ stond. Uhm, was dat een grapje? Dat strandje was slechts een paar meter lang. Zelfs onze strandjes langs de Maas zijn vele malen langer. Gelukkig was er slechts één ander hondje aanwezig toen we kwamen, dus viel het allemaal mee.

 


Zoals jullie inmiddels weten ben ik niet zo gek op water. Met mijn pootjes erin vind ik fijn, dat is lekker koel bij warmer weer, maar dieper het water in durf ik echt niet. Vrouwtje zei dat ik niet bang hoef te zijn, de bodem loopt hier namelijk geleidelijk af. Je kan dus ver het water in lopen zonder dat het echt diep wordt. Nou ja, het vrouwtje kan veel vertellen, dat wilde ik toch eerst met eigen ogen zien. Vrouwtje liep een heel eind het water in en inderdaad, meer dan de voeten waren niet met water bedekt. Nu durfde ik ook. Wauw! Echt gaaf! Ik kon helemaal naar het vrouwtje lopen. Zover ben ik nog nooit het water in gegaan. Ben echt trots op mezelf dat ik dat durfde.

 


Tosha is kennelijk helemaal niet bang van water. Zij rende meteen achter het vrouwtje aan. Binnen een paar seconden was ze drijfnat, maar ze had wel onwijs veel lol. Vervolgens renden Romy en Tosha achter elkaar aan. Het strandje op, daarna het water in, weer het strandje op. Ik begon dat ook leuk te vinden, dus heb ik ook meegedaan. Was echt genieten. Op een gegeven moment kwamen echter ook meerdere andere mensen met grote honden, onder andere een pitbull. Daar was ik niet zo blij mee en de baasjes ook niet. Hoogste tijd voor ons om te vertrekken. Het strandje is leuk voor ons, maar met andere honden erbij veel te klein en te druk. Erg jammer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten