zaterdag 15 augustus 2020

Lauwersmeer en Waddenzee

 

Onze camping is echt super hondvriendelijk. We hoeven slechts een paar meter te lopen tot het uitlaatveld. Dat ligt aan een sloot en daar is ook veel gras. Ook is er een klein bos waar we goed kunnen wandelen. Ik ben echt helemaal te spreken over de camping. Echt een fijne locatie. Het is ook echt rustig op de camping en we hebben heel fijn geslapen. Nou ja, bij Romy duurde het even vóór ze in slaap viel, ze was het er namelijk niet mee eens dat ze niet in de bench mocht slapen. Thuis hebben we allemaal een eigen bench met een dik matras erin waar we ’s nachts slapen. De baasjes hebben maar een kleine auto, drie benches gaan daar niet in. Ze hebben daarom ervoor gekozen om slechts één bench mee te nemen voor Tosha. Romy en ik gedragen ons namelijk netjes, we maken niets kapot. Maar ja, we weten niet wat onze modelpup doet als ze zonder toezicht is. Tosha mocht dus in de bench slapen en daar was Romy het helemaal niet mee eens. Ze ging gewoon in de bench liggen. Pas toen Tosha veilig in de bench zat gaf ze het op en ging op haar dekentje liggen.

 


Voor vanochtend stond een wandeling bij het Lauwersmeer op de planning. Staatsbosbeheer heeft verschillende wandelingen uitgezet, onder andere de Duindoornroute. We moesten weer naar de haven van Lauwersoog, waar we gisteravond al waren. Ik had er zin in, het is altijd leuk om iets nieuws te zien. Al snel begon de route echter nogal saai te worden. De route had overal kunnen zijn, ook bij ons thuis. Alleen hebben we bij ons veel meer water. Er viel niets bijzonders te zien. Een beetje bos, een beetje grasland, maar het water was ver te zoeken. Ook de baasjes waren niet onder de indruk. Vrouwtje had nog een hele lijst met wandelroutes aan het Lauwersmeer, die werden meteen uit het programma geschrapt. Er zijn ongetwijfeld veel leukere dingen hier in de omgeving die we kunnen doen.

 

Zit ik zo goed vrouwtje?

Daarna zijn we op zoek gegaan naar geschikte fotolocaties voor het vrouwtje. Ze hoopt namelijk dat het ’s avonds schitterend fotoweer is en dat ze prachtige foto’s kan maken. De eerste locatie op haar lijstje was Ternaard. Het was een beetje gedoe om daar te komen. Overal stonden hekken die niet open gingen. De baasjes konden er makkelijk overheen klimmen, maar dat lukt ons natuurlijk niet. Baasje heeft ons allemaal opgepakt en aan de andere kant weer neergezet. Het was ontzettend rustig, nergens mensen te bekennen. We mochten daarom los en konden alles zelf verkennen. Heerlijk! Dat was echt genieten.

 

26 weken

Van de Waddenzee zelf was ik niet echt onder de indruk. Helemaal geen strandjes. Het was net eb toen we daar aankwamen. Je zag niets anders dan een hoop modder, kilometerlang. In de verte zagen we de waddeneilanden liggen. Eigenlijk wilden we een dagje naar Schiermonnikoog, maar ook dat is weer uit het programma geschrapt. De boot kost heen en terug namelijk bijna zeventig euro. Dat vonden de baasjes een beetje te gek voor een paar uur waddeneiland.

 

Moddergat

Ook in Wierum en Moddergat hebben we een beetje rondgekeken. Het is eigenlijk allemaal een beetje hetzelfde. Je moet een dijk opklimmen om überhaupt de waddenzee te kunnen zien en achter de dijk is het niet echt spannend. Modder, modder en nog meer modder en rechts en links een paar palen op de modder. Ik had me daar toch iets anders bij voorgesteld. Doe mij maar de Maas met de leuke strandjes. En het erge is: de modder leeft. Echt waar! Overal hoor je sissende geluiden. Doodeng! Joost mag weten wat allemaal in die modder zit. Ben er ver uit de buurt gebleven. Ik word al bang bij het idee dat ik daar met mijn witte pootjes overheen zou moeten lopen. Waarschijnlijk zitten daar allemaal kleine beestjes. Jeetje, mag er niet aan denken. Het vrouwtje zegt dat je hier ook een wadwandeling kan maken. Dan loop je naar de waddeneilanden. Toen ik dat hoorde was ik meteen bang dat we dat misschien ook zouden doen. Je weet nooit wat voor gekke ideeën het vrouwtje in haar hoofd heeft. Gelukkig zien de baasjes dat zelf niet zitten. Nou, ben ik toch opgelucht. Ik was in ieder geval niet meegegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten