dinsdag 11 augustus 2020

Hittegolf


Je moet je nooit te vroeg verheugen, want vóór je het weet kan alles veranderen. Onlangs heb ik geschreven dat we dit jaar echt een fijne zomer hebben met zeer aangename temperaturen. En een paar dagen later hadden we ineens een hittegolf. Temperaturen net als in Spanje en zelfs hoger. Binnen valt het nog allemaal mee voor ons. We hebben namelijk op de benedenverdieping een tegelvloer, waar we heerlijk koel kunnen liggen. Maar ja, af en toe moeten we ook naar buiten. Door de warmte is ook de stoep behoorlijk heet, wat niet zo fijn is voor onze pootjes. Gelukkig kunnen we overwegend op gras lopen naar ons uitlaatveldje, dus valt het nog reuze mee. Daarna gaan we op dezelfde weg weer snel naar huis.

 

Het fijne aan dat warme weer is dat het vrouwtje dan altijd lekkere ijsjes voor ons maakt. Van de week hadden we ijs met gekookte zalm en yoghurt. Echt lekker. Vrouwtje doet het ijs altijd in een kong, dan hebben we ook iets te doen. Eergisteren wilde ze echter een keer iets anders proberen. De kong is weliswaar leuk, maar helemaal zonder hulp van het vrouwtje krijgen we daar niet al het ijs uit. Zo’n lange tong hebben we immers niet. Vrouwtje moet dus de rest met een lepel eruit halen.

 

Tosha 25 weken

Nu kwam ze op het idee om ijs te maken in een ijsblokbakje. Megatrots gaf ze uren later zo’n ijsblokje aan ons met overheerlijk kippenijs. Was inderdaad superlekker. Ik heb er twee keer in gebeten en weg was het ijsblokje. Bij Romy en Tosha hetzelfde. Oei, volgens mij was dat niet de bedoeling. Vrouwtje keek helemaal geschokt. Ze dacht dat we minimaal een kwartier met zo’n ijsblokje bezig zouden zijn. Haha, soms is mijn vrouwtje een beetje heel erg naïef.

 

De baasjes hebben nu vakantie. Daar verheugen we ons altijd erg op, want dan doen we altijd leuke uitstapjes. Maar ja, nu is het bloedheet, dan blijven we liever thuis. Zo jammer. Vanochtend zijn we vroeg opgestaan en meteen met zijn allen naar de Maas gegaan. Op het water was het al druk met bootjes, maar op de strandjes lagen gelukkig geen mensen, dus konden we uitgebreid spelen. We hebben een beetje met Tosha gerend, dat vindt zij namelijk echt geweldig, maar vooral hebben we in het water gestaan. Was nog lekker koel. In het begin vond ik dat geren met Tosha helemaal niets, heb ik aan Romy overgelaten. Maar zo langzamerhand begin ik dat steeds leuker te vinden.

 

Staat ze nu te slapen?

Ben benieuwd wat we de rest van de vakantie doen. Ik hoop niet dat het zo tropisch blijft. Eigenlijk zouden we naar Zweden gaan. Vrouwtje heeft me foto’s laten zien van de streek waar we naartoe zouden gaan. Prachtig, leek erg op de kust van Zuid-Engeland en we wilden een keer ergens naartoe waar we nog niet waren. Ik heb in de zeven jaar, die ik nu bij mijn baasjes woon, al veel van Europa gezien. Ik was in Polen, Tsjechië, Engeland, Duitsland, Frankrijk en ook van ons eigen land heb ik al veel gezien. En nu zouden we dus naar Zweden gaan.

 

Ik had me al ontzettend verheugd op onze reis. Maar toen kwam ineens dat stomme virus en ineens was het afgelopen met reizen. De meeste landen sloten hun grenzen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Inmiddels zijn de meeste grenzen weer open, maar nog steeds mag je niet overal naartoe. De regeringen van alle landen hebben kleurcodes ingevoerd. Is de code geel, dan mag je naar dat land reizen. Bij een oranje code mag je er alleen voor noodzakelijke reizen naartoe en vakantie valt daar niet onder. Als je weer terugkomt, moeten de mensen echter twee weken in quarantaine, dat is dus niet zo leuk. Er is ook nog een code rood, dan mag je er helemaal niet naartoe. Zweden heeft nog steeds code oranje, dus dan houdt het op. Misschien volgend jaar. Zodra het weer koeler is, kunnen we ook hier leuke dingen doen. Vind ik ook prima.

1 opmerking:

  1. Even komen curieuzeneuzen :-) Leuk jullie avonturen en ondertussen is het dan toch wel al koeler. Wat jullie ook gaan doen in deze vakantie, geniet ervan ☼ Be safe ... als jullie nog eens ijsjes eten verwacht ik een uitnodiging ;-) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen