donderdag 20 augustus 2020

Dokkum

 

Vanochtend zijn we toch nog een keer naar Lauwersoog gereden. We hebben namelijk al een paar keer auto’s zien staan op een zijweggetje en daar wilden we een keer kijken. Misschien dat daar iets moois te zien viel. Dat viel echter tegen. Je zag een paar plassen, maar die waren allesbehalve fotogeniek. Tja, het Lauwersmeer wordt het echt niet voor ons. Als ik heel eerlijk ben vind ik de hele provincie Groningen tot nu toe niet zo geweldig. Het landschap is een beetje saai. Daarom hebben we besloten om vandaag weer naar Friesland te gaan.

 
Dokkum

Volgens het vrouwtje is Dokkum een prachtig stadje, dat we allemaal superleuk zullen vinden. En ja, hoor, ze had helemaal gelijk. Prachtige oude huizen, grachten, bootjes, zeilbootjes en zelfs twee molens. Dat is wat we leuk vinden. Dokkum deed me heel erg denken aan die leuke dorpjes die we vier jaar geleden hebben gezien toen we in Friesland waren. Oudega, Hindeloopen, ook allemaal met grachten, water en bootjes. We hebben een wandeling door Dokkum gemaakt. Zo prachtig.

 


Toen we ’s ochtends van de camping vertrokken was het vrij koel. Het vrouwtje had daarom een spijkerbroek en een shirt aangetrokken. In de loop van de ochtend kwam de zon steeds meer tevoorschijn en het werd warmer en warmer. Vrouwtje zei dat ze bijna omkomt van de hitte. Er was maar één oplossing: het vrouwtje moest nieuwe kleding hebben. Gelukkig hebben ze in Dokkum genoeg winkels, een kledingzaak was dus snel gevonden. We stapten de winkel binnen en vrouwtjes ogen vielen meteen op een jurk. Wit met verschillende gekleurde bloemen. Ik zag het meteen, mijn vrouwtje was helemaal verkocht. Dat was haar jurk. Ik hoopte echt dat die zou passen. Vrouwtje ging naar de paskamer en kwam gelukkig met een perfect zittende jurk naar buiten. Was ook nog behoorlijk afgeprijsd voor minder dan de helft van de oorspronkelijke prijs. In een andere zaak hebben we nog een paar teenslippers voor het vrouwtje gekocht en toen kon onze dag niet meer stuk.

 


’s Middags zijn we in Ternaard geweest. Dat grenst ook aan de waddenzee. We mochten daar lekker los en dus hebben we wat afgerend. ’s Avonds waren we nog een keer in Moddergat. Deze keer hadden we geluk met het weer. We hebben echt een spectaculaire zonsondergang meegemaakt. Op een gegeven moment was de hele hemel donkeroranje. Wauw, zoiets heb ik nog niet eerder gezien. Zelfs nadat de zon was ondergegaan had je nog prachtige luchten. Kort vóórdat de zon onderging, kwam een groepje wadlopers terug van hun wandeling naar Schiermonnikoog. Ze waren de dag daarvoor naar Schiermonnikoog gewandeld en nu weer terug. Helemaal soepel was dat kennelijk niet gegaan. Één van de meiden vertelde dat ze onderweg een blessure had opgelopen, waardoor ze niet meer goed kon lopen. Nou, zie je wel. Ik wist wel dat wadlopen niet zonder gevaar is. Ik ga in ieder geval niet meedoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten