vrijdag 14 augustus 2020

Toch op vakantie

De eerste week van onze vakantie verliep anders dan we ons voorgesteld hadden. We dachten dat we een hoop leuke uitstapjes met de baasjes zouden doen, maar helaas bleef het bloedheet. Meer dan even ’s ochtends naar de Maas zat er helaas niet in. Daarna was het gewoon te warm om iets te doen. Gelukkig is het vandaag iets minder heet en ik hoopte dat we misschien iets leuks zouden doen. Er gebeurde echter niets.

Zoutkamp

Na het ontbijt ging het baasje naar boven en kwam een paar minuten later met een grote tas naar beneden. Kort daarna kwam ook mijn vrouwtje met zo’n grote tas en werd er van alles ingepakt, onder andere onze etens- en drinkbakken. Dat kon maar één ding betekenen: we gaan op vakantie. Ik was helemaal opgewonden en wilde natuurlijk weten waar we naartoe zouden gaan, maar net als gebruikelijk liet het vrouwtje niets los. Een half uurtje later stapten we met zijn allen in de auto en vertrokken naar een onbekende bestemming. Onbekend voor ons, want de baasjes wisten natuurlijk wel waar we naartoe gingen.

Haven van Lauwersoog

Ik had me psychisch al voorbereid op een lange reis, maar het viel reuze mee. Binnen tweeënhalf uur hadden we onze bestemming bereikt. We waren op camping ’t Ol Gat in Zoutkamp. Dat is een kleine camping aan de zuidkant van het Lauwersmeer, waar veel mensen met campers komen. Op de camping zijn er echter ook vier huisjes en één van de huisjes hebben de baasjes voor ons gehuurd. Het huisje ziet er leuk uit, genoeg ruimte voor ons allemaal. We hebben zelfs een eigen terras met uitzicht op het water.

Nadat de baasjes alle spullen uitgepakt en opgeruimd hadden, gingen we Zoutkamp verkennen. Dat is een leuk klein dorpje met gezellige restaurants, mooie huizen en met een haventje, waar diverse booten liggen. De baasjes hadden inmiddels honger gekregen, dus gingen we op zoek naar een restaurant waar we terecht konden. Bij een pizzeria waren diverse tafels leeg, dat moest dus lukken. Toen de baasjes vroegen of er nog iets vrij is, zei een medewerkster van het restaurant op nogal onvriendelijke toon dat dat niet het geval is. Nou ja, dan niet. Een paar meter verderop was een restaurant waar we wel meteen welkom waren. De baasjes waren ook zeer te spreken over het eten. Baasje had kibbeling en het vrouwtje een lekkerbekje.

Na het eten zijn we naar Lauwersoog gereden. We zitten weliswaar aan het Lauwersmeer, maar Lauwersoog is toch nog een heel eind van ons vandaan. Ongeveer een kwartier met de auto. Echt veel hebben we niet meer gezien, want het begon al donker te worden. Maar was toch wel leuk. Ik vind het zo fijn dat we toch nog op vakantie zijn gegaan. Het bevalt me hier wel. Ben benieuwd wat we de aankomende dagen allemaal doen.