donderdag 2 juli 2015

In de tropen


Het is alweer een poosje geleden dat ik iets op mijn blog heb gezet. Jullie zullen je waarschijnlijk al afvragen wat ik allemaal aan het doen ben. Nou, beste mensen, eigenlijk ben ik niet echt veel aan het doen, want de tropische temperaturen waar we momenteel mee geconfronteerd worden zijn helemaal niets voor mij.
 
De dag breng ik voor het grootste gedeelte thuis door, met uitzondering van de tussenpozen waar ik even met het vrouwtje naar buiten ga om mijn behoeften te doen. Ik ben telkens blij als we weer thuis komen van het uitlaten en ik weer lekker op de koude tegels kan gaan liggen. Op die manier valt het eigenlijk mee, zolang je niet al te veel beweegt.


's Avonds, als het een beetje koeler wordt, begint het echt leuk te worden. De baasjes gaan nu namelijk iedere avond naar de Maas en daar mag ik met mijn bal in het water spelen. Dat is gewoonweg enig.



De baasjes gooien de bal het water in en ik moet die vervolgens eruit halen. Ik ben helemaal gek op dat spel en kan er geen genoeg van krijgen. Soms gooien ze de bal echter zo ver weg dat ik er niet meer bij kan zonder te zwemmen. Zwemmen, dat heb ik al vaker verteld, is totaal niet mijn ding. Water vind ik geweldig, zolang ik grond onder mijn pootjes heb, maar zodra ik moet zwemmen houdt het toch echt op. Maar ik heb nu een oplossing gevonden: ik stuur mijn vrouwtje het water in om de bal te halen. Dat is pas leuk. Vrouwtje vindt het als echte watergek helemaal niet erg om met die temperaturen even een duik te nemen en op die manier is ook mijn probleem weer opgelost. Slim van mij, hè? Dus wat dat betreft zou het nog even zo mogen blijven.
Ben toch bijna aan het zwemmen
 
En toch zal ik blij zijn als het leven weer zijn gewoon gangetje gaat. Door de hitte worden namelijk ook de trainingen afgelast en dat vind ik maar niets. Agility is namelijk superleuk om te doen, altijd iets anders, en daar kan ik al mijn energie kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten