vrijdag 21 augustus 2015

Allerlei nieuwtjes


Het is alweer een poosje geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Jullie zullen waarschijnlijk denken dat ik lekker op vakantie ben geweest, maar niets is minder waar. Nou, laten we bij het begin beginnen.





De hondenschool waar het vrouwtje en ik met agility bezig zijn, kent een zomerstop. Vanaf eind juli tot eind augustus zouden we daarom vier weken vakantie hebben. Ik vond dat eigenlijk niet zo leuk, want agility is superleuk. Maar ja, daar hebben we helaas weinig over te vertellen. Maar alles kwam anders. Tijdens de laatste les vóór de zomerstop stelde namelijk onze trainer voor dat wij alvast meetrainen bij de wedstrijdgroep. Hij vond dat wij het hartstikke goed doen en dat we de training aan kunnen. In tegenstelling tot de gewone cursussen gaat de wedstrijdgroep namelijk ook door tijdens de zomerstop. Zo gezegd, zo gedaan.

Noorderplan Den Bosch
 
Eind juli begonnen het vrouwtje en ik dus met de wedstrijdtraining. Het tempo ligt daar vele malen hoger, dus was het even flink aanpoten, vooral voor mijn vrouwtje. Ze is niet echt een sportief type, alhoewel haar conditie het afgelopen jaar enorm is verbeterd. Inmiddels kan ze eigenlijk heel goed en vooral hard lopen, maar voor de wedstrijdgroep zou een beetje meer conditie geen kwaad kunnen. Het vrouwtje heeft daarom besloten nog meer aan zichzelf te werken. Er wordt bij ons nu dus wat afgerend. Ik vind het superleuk om met het vrouwtje te rennen, echt fun. Ze doet heel hard haar best en denkt dat ik haar niet inhaal, maar ja, voor mij is dat een makkie. Even een sprintje en ik sta alweer naast haar. Soms heb ik echt met haar te doen.

 


Ook anders hebben we niet stilgezeten en weer de nodige uitstapjes gemaakt. We zijn eigenlijk continu op pad geweest. Een keer waren we bij de noorderplas in Den Bosch, waar we een lange wandeling hebben gemaakt. Het vrouwtje had ook weer een kasteel gevonden: kasteel Nemelaer op de Kasteellaan 2 in Haaren. Ook daar heb je een groot landgoed waar je uitgebreid kunt wandelen. En we hebben natuurlijk heel vaak verkoeling gezocht aan de Maas. Kortom: mijn zomer kan echt niet meer stuk.


 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten