maandag 31 augustus 2015

Vakantie in Engeland: Eastbourne


De afgelopen maanden waren de baasjes weer volop bezig met de vakantieplanning voor ons. Het was niet zo makkelijk om de juiste bestemming te vinden, want zo'n vakantieoord moet aan een paar eisen voldoen: het mag noch te warm noch te koud zijn, ik moet - uiteraard - welkom zijn, er moet iets leuks voor mij te doen zijn en de reis moet plezierig verlopen.

Het internet werd geraadpleegd, er werden boeken bestudeerd, en uiteindelijk viel de keuze dit jaar op het kleine plaatsje Seatown aan de Zuid-Engelse kust van Dorset, dat een super 'dog friendly' caravanpark heeft. De vraag was alleen hoe we daar zouden komen: met de boot of met de shuttle. Beide opties hebben zowel voor- als nadelen en de baasjes overlegden voortdurend heen en weer. Uiteindelijk viel de keuze op de shuttle, want dan hoef ik niet alleen op het parkeerdeck achter te blijven.

Het was voor ons wel heel erg vroeg opstaan, al om vier uur 's nachts, want de shuttle vertrekt immers niet bij ons voor de deur, dus moesten we eerst naar Frankrijk rijden. Het begon eigenlijk niet zo goed, want we waren amper vertrokken of het water begon met bakken uit de hemel te vallen. Maar geen nood, uiteindelijk werd het beter en toen we bij de shuttle aankwamen was het alweer droog.

Ik had geen idee wat ik me onder zo'n shuttle moest voorstellen. Gelukkig maar, want anders was ik er misschien niet meegegaan. Nou, even voor de mensen onder ons zonder ervaring: de shuttle is een trein waar de baasjes met de auto op moeten rijden en vervolgens rijdt de trein door een buis. Overal hoor je rare geluiden en bovendien is er van alles en nog wat aan het wiebelen. De baasjes hebben me proberen af te leiden en dat lukte aardig. Gelukkig duurde de reis niet lang en vóór ik het wist stonden we in Engeland.

Aangezien het naar de camping in Dorset nogal ver is, zijn we vandaag alleen tot Eastbourne gereden, waar de baasjes al een hotel gereserveerd hadden. Eerst maakten we echter een tussenstop in het dorpje Rye; een oud vestingstadje in East Sussex, waar de baasjes het een en ander bezichtigd hebben. Daarna ging de reis verder naar ons hotel in Eastbourne.
 
Rye
 
In de buurt van Eastbourne liggen Burling Gap en de Seven Sisters. Dat zijn zeven prachtige, zeer grote en vooral indrukwekkende krijtrotsen. Dus snel weer de auto in en daar naartoe. We waren niet de enigen, veel mensen waren er naartoe gekomen om dat natuurschoon te bewonderen. Veel mensen werden begeleid door hun trouwe viervoeters. Op die manier heb ik meteen kennis met de Engelse hondjes kunnen maken. Het valt me niet tegen moet ik zeggen, over het algemeen zijn het beschaafde hondjes.

Burling Gap and Seven Sisters

Aan de overkant van ons hotel ligt een prachtig strand met een pier. Na ons uitstapje zijn we nog even naar het strand waar ik mijn pootjes goed kon strekken. Heerlijk. Zo, en nu ga ik heel snel slapen, want morgenvroeg moet ik helemaal fit zijn voor de tweede etappe van onze reis.

Pier van Eastbourne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten