dinsdag 1 september 2015

Van Eastbourne naar Seatown


Toen we vanmorgen opstonden was het vakantiegevoel ver te zoeken: het regende namelijk pijpenstelen. Echt ongelofelijk. Binnen een paar seconden was je drijfnat. We waren dus heel erg blij dat we Eastbourne achter ons konden laten. Onderweg klaarde het gelukkig weer op. Wat een opluchting. Ook deze keer was er weer een tussenstop gepland, namelijk bij Highcliffe Castle, dat de baasjes wilden bezichtigen. Dat is een prachtig kasteel met een fantastische ligging: hoog gelegen met uitzicht over de zee en via een zigzag trap konden we op ons gemak naar zee lopen. Niet dat ik als hond dat zo interessant vindt, maar als de baasjes het leuk vinden, dan heb ik het ook naar mijn zin.
Highcliffe Castle
 
In de namiddag kwamen we op onze camping in Seatown aan en die valt absoluut niet tegen. Alles is hier daadwerkelijk super hond vriendelijk. Er is zelfs een uitrenveld voor ons hondjes waar we los mogen lopen. Ook mogen we het strand op, ook los, en dat ligt op een steenworp afstand. Kortom: het is hier fantastisch. De baasjes hebben weer goed werk verricht, zodat ik helemaal van mijn vakantie kan genieten.
Golden Cap beach Seatown
 
Nadat de baasjes zich in de caravan geïnstalleerd hadden, ging ons eerste uitstapje natuurlijk naar het strand om te kijken hoe het daar is. Wow, zelfs ik was onder de indruk: prachtige krijtrotsen, helder water en veel mensen met hun hondjes. Het strand is anders dan bij ons: alles ligt vol met kiezelsteentjes. Telkens als het water over die kiezelsteentjes komt hoor je zo’n sissend geluid, dat heel erg rustgevend is. Oei, ik ga hier volgens mij een echte zen-vakantie beleven.
En dat ben ik, helemaal aan het genieten van de vakantie
 

 

2 opmerkingen:

  1. Leuk verteld en blijkbaar toch genoten, zowel de baasjes als Gina. Seetown kennen wij nog niet. Prachtige stranden. Ik kijk uit naar het vervolg.

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie. Seatown is, denk ik, niet echt bekend, want volgens mij bestaat dat slechts uit de camping. De plaatsen rechts en links ken je misschien wel. Rechts van Seatown ligt de West Bay en links Lyme Regis. Het vervolg komt binnenkort. Ben nu nog even met de foto's bezig.

      Verwijderen