vrijdag 4 september 2015

Minterne Gardens en Sherborne Castle


Weer helemaal uitgerust, gingen we vanochtend weer op pad. De baasjes hadden een bezoek aan Minterne Gardens gepland, dat in het plaatsje Minterne Magna ligt.
Minterne House
 
Soms is het hier vrij avontuurlijk om ergens te komen, want de navigatie stuurt ons alle kanten op. Vooral schijnt de navigatie een voorkeur te hebben voor hele smalle wegen, die midden in de rimboe liggen. Op die manier hebben we de afgelopen dagen al heel veel dingen van Engeland gezien die waarschijnlijk andere toeristen niet zullen zien (of ze moeten dezelfde navigatie hebben).

 

Net als bij ons hebben boeren hier alle tijd van de wereld. Is eigenlijk niet verkeerd, want waar maak je je druk over, maar voor ons toeristen kan dat toch een beetje irritant zijn, als je een half uur moet wachten tot de boer klaar is met melken. Uiteindelijk komen we er wel, maar het duurt dan gewoon iets langer.
 
Minterne Gardens is, zoals de naam al doet vermoeden, een tuin. Op het complex staat ook een huis, maar dat is niet toegankelijk. Sinds 1620 wordt het huis bewoond door leden van de families Churchill en Digby, die nogal bekend zijn in Engeland, zeggen de baasjes. Op zich waren de tuinen prachtig, je kon er in ieder geval hartstikke goed wandelen en voor mij viel veel te ontdekken. Maar helaas kon je er al duidelijk merken dat we richting de herfst gaan, er stond nog maar weinig in bloei. De baasjes waren toch lichtelijk teleurgesteld. Het leuke waren al die kleine watervallen. Ik was echt helemaal onder de indruk daarvan.

Na een lunchpauze vertrokken we naar Sherborne Castle, dat in de gelijknamige plaats ligt. Ook dat kasteel wordt sinds eeuwen bewoond door leden van de familie Digby. Moeten rijke mensen zijn, zoveel grote huizen.
 
Sherborne Castle
 
Dat kasteel was wel van binnen te bezichtigen, maar zoals gebruikelijk mocht ik er niet mee in. Dus ging eerst het baasje naar binnen en daarna het vrouwtje. Voor mij is dat alleen positief, want ik vind zo’n kasteel toch niet interessant, maar met mij wordt dan heel veel gewandeld. Eerst heb ik met het vrouwtje een uitgebreide ronde door de tuinen gedaan en vervolgens met het baasje. Kortom: mij hoor je niet klagen.
 
Prachtige boom in de tuin van Sherborne Castle
 
En ’s avonds, toen we weer terug op de camping waren, hebben we nog een leuke strandwandeling gemaakt. Het was weer een hartstikke leuke dag. Wat is het toch fijn om op vakantie te zijn.

Strand in Seatown met Anchor Inn (wit gebouw)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten