donderdag 3 september 2015

Strandplezier


Na al die uitstapjes van gisteren was het vandaag de hoogste tijd voor een rustige dag. Het vrouwtje wilde een paar ansichtkaarten versturen en had daarvoor postzegels nodig. In het winkeltje op de camping hadden ze helaas geen postzegels voor het buitenland, dus moesten we naar het postkantoor van het naburige dorp, dat Chideock heet. Het was een fijne wandeling, deels over de camping en deels door weilanden, waar ik me heerlijk kon uitleven.
Landschap tussen Seatown en Chideock
 
Het dorpje Chideock is heel erg gezellig. Het is alsof je in een ander tijdperk belandt. Kennelijk is er slechts één winkeltje waar je van alles kunt kopen en dus ook postzegels. Het hele dorp gaat daar boodschappen doen en iedereen kent iedereen. Het vrouwtje voelde zich meteen helemaal thuis. Het dorpje heeft ook een prachtige kerk met een heel oud kerkhof. Daar moesten we natuurlijk even een kijkje nemen.


’s Middags gingen we naar het strand, dat direct aan de camping grenst. Het was dus vandaag echt ‘mijn’ dag. Lekker tekeergaan in het water. Zoals de trouwe lezer inmiddels weet, ben ik helemaal gek op golven. Die hebben wel iets. Toen ik pup was wilde ik de golven altijd vangen, maar helaas wilde mij dat nooit lukken. Daarom ben ik daar nu mee gestopt en geniet in plaats daarvan van andere zaken.

 
Hier zijn er soms vrij hoge golven, niet zoals bij ons aan de Maas en Waal. Alhoewel die soms ook behoorlijk kunnen zijn als zo’n groot vrachtschip langskomt. Maar toch is het hier helemaal anders. Maar weten jullie wat ze hier gedaan hebben? Iemand heeft hier gigantisch veel zout in het water gegooid. Super vies is dat als dat in mijn bekje komt.
 
 
Het was gelukkig eb, zodat we een heel eind konden wandelen. Op het uiterste punt lagen heel veel grote stenen in het water, die wilde ik graag nader bekijken. Heel interessant. Van zo’n wandeling ben je echter gauw bekaf, want op de kiezelsteentjes is het met mijn pootjes niet altijd makkelijk wandelen. Maar het viel wel mee, want tussendoor hebben we telkens gepauzeerd. De baasjes gingen op het strand zitten en ik, ja, ik heb natuurlijk geen rust, ben meteen weer het water in tot ik klets- en kletsnat was. Het voordeel van zo’n kiezelstrand is wel dat ik niet overal zand in mijn vacht heb, dus ook al was ik nat, ik zag er eigenlijk nog steeds heel erg netjes uit. Echt een super idee van de baasjes om zo’n stranddag te doen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten