donderdag 21 juli 2016

Geen komkommertijd bij ons


Het is weer zover heb ik gehoord: de komkommertijd is aangebroken. Bij ons is daar echter totaal geen sprake van, want de baasjes en ik hebben meer te doen dan ooit. We waren nu al twee zaterdagen op pad om wat spulletjes te kopen voor Romy. Zij moet namelijk ook een eigen bench hebben, bakjes voor eten en drinken, speelgoed enzovoort. Klinkt niet al te moeilijk, maar in de praktijk valt het allemaal niet mee. De dierenzaken hebben veel spul, maar vaak niet het spul dat je wilt. De bench moesten we bestellen, bakjes hadden ze wel, maar niet de juiste en ook met het speelgoed waren we tot nu toe weinig succesvol. We zullen dus nog een keer op pad moeten. Wel hebben we voor mij een tuigje gevonden waar ik heel erg blij mee ben. Twee keer klikken en het is klaar. Hoef er zelfs niet eens met de pootjes in te stappen. Heel fijn! Ik heb altijd een hekel gehad aan tuigjes, omdat dat allemaal een heleboel gedoe was. Nou kijk eens aan, kan dus blijkbaar ook makkelijk. Waarom hebben ze dat niet eerder uitgevonden?

Op 13 juli hebben het vrouwtje en ik meegedaan aan een onderlinge wedstrijd op de club waar we trainen. Die wordt op drie verschillende dagen gelopen, verspreid over de rest van het jaar. De eerste wedstrijd was dus nu, de volgende is ergens eind september en de laatste in december. Telkens wordt een vast parcours en een jumping gelopen. We waren onderverdeeld in twee groepen: de B1 lopers liepen in de beginnersgroep en de B2 en C lopers in de gevorderden. Alle honden, onafhankelijk van grootte, liepen dus in één groep. Dat baarde mij toch wat zorgen, want daar zaten ook veel Border Collies bij en die kunnen behoorlijk hard lopen, dus het was even afwachten hoe we het ervan af zouden brengen.
Trustcup 1e dag: 2e plaats VP
 
We begonnen met de jumping. Het ging allemaal prima, tot het vrouwtje ineens het parcours vergeten was. Ik merkte meteen dat er iets niet klopte, want het vrouwtje begon te aarzelen, terwijl ik precies deed wat zij aangaf. Nou, nou, nou, mijn vrouwtje, wat doen we met haar? Is toch echt niet zo moeilijk om de volgorde van een paar toestellen te onthouden. Was toch wel een beetje teleurgesteld, want voor de rest hebben we prima gelopen. Het vast parcours ging gelukkig helemaal perfect en uiteindelijk werden we tweede. Als beloning mochten we een grote doos met snoep mee naar huis nemen.  
Romy 4 weken
 
Inmiddels is het zomers warm en dan heb ik het vooral in de avonduren druk. De laatste twee dagen was het overdag zo warm dat lopen voor mij geen pretje was. Dus even naar buiten om mijn behoeften te doen en snel weer naar binnen. ’s Avonds, toen het een beetje afgekoeld was, zijn we naar de Maas, waar ik met mijn pootjes in het koele water kon staan. Heerlijk. Zo vind ik de zomer leuk. Kan het niet de hele dag avond zijn? Gelukkig hebben ze aan de Maas weer een beetje het gras gemaaid, zodat we fatsoenlijk kunnen lopen. Ben er heel erg blij mee.

Romy 5 weken

De donderdag is voor de baasjes nu altijd een spannende dag, want dan zien zij weer de nieuwste foto’s van Romy en daar worden de baasjes altijd heel blij van. Voor de gezelligheid kijk ik ook even mee, maar foto’s op een computerscherm zeggen mij eigenlijk niets. Ik moet aan iets kunnen snuffelen, anders is het niet interessant. Voor mij blijft Romy dus nog een beetje een raadsel. Voor jullie heb ik wel een paar foto’s geplakt, want jullie zullen het wel interessant vinden. Veel kijkplezier toegewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten