zondag 3 juli 2016

Van wit naar zwart


Toen ik vanochtend wakker werd, leek het een veelbelovende dag te worden. De zon scheen en het was eindelijk een keer droog. De kans was dus groot dat we vandaag iets leuks zouden doen.

 


Zoals jullie weten ben ik dol op wandelingen langs de Maas en de Waal, maar de laatste tijd is dat helemaal niet meer fijn. Doordat het voortdurend nat is en overal het water staat, kan niet gemaaid worden en voor de grote grazers zijn de gebieden op dit moment niet veilig. Het gevolg is dat allerlei planten de hoogte in schieten. Voor het ballengooien is dat gebied dus niet meer geschikt. We hebben het een paar keer geprobeerd, maar dat was gewoon niet leuk om tussen de hoge planten mijn bal te zoeken. Vandaag gingen we daarom naar de Hedelse plas, waar je gelukkig nog wat ruimte hebt.

 
Zelfs mijn bal was helemaal zwart

Achter mijn bal aanlopen vind ik nog steeds één van de leukste dingen die er zijn. Het leuke is dat het altijd onvoorspelbaar is waar de bal beland. Die kan zomaar ineens de andere kant op stuiteren en dat maakt het spannend. Ik krijg er in ieder geval geen genoeg van.

Ziet er toch al weer goed uit


De eerste meters viel het eigenlijk nog mee, op het gras kon je prima lopen. Toen we verder liepen, zag je echter ook hier dat het de afgelopen periode veel geregend heeft. Overal blubber. De baasjes liepen voorzichtig van de ene naar de andere kant van het pad om een beetje op gras te kunnen lopen. Snap niet waarom ze zo moeilijk deden, ik rende er gewoon lekker doorheen. Soms is het wel makkelijk om vier pootjes te hebben, sta je steviger op en ik had van de blubber weinig last.

 
Bijna weer schoon en verder met mijn bal

Pas halverwege zag ik dat ik het deze keer toch wat bont had gemaakt. De witte gedeeltes van mijn vacht waren helemaal zwart door de modder. Zelfs ik besefte dat dat niet kon. Gelukkig liepen we  langs een plas zodat ik even een duik kon nemen en daarna viel het allemaal weer reuze mee. Ik heb in ieder geval weer heel veel lol gehad en het vrouwtje zorgt er wel voor dat ik weer er uit zie als een dame. Ze moet tenslotte ook iets te doen hebben.

Net toen we weer in de auto zaten begon het overigens weer te regenen. Ons uitstapje hadden we dus echt goed getimed.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten