zondag 3 juli 2016

Ik krijg er een zusje bij


Al langere tijd hoor ik de baasjes erover praten dat ze nog een hondje willen nemen. De keuze voor het ras was geen enkel probleem: het zou natuurlijk weer een knappe sheltiedame worden, net als ik. Ook de kleur stond vast: mijn zusje zou een sable hondje worden. Vorig jaar nam het vrouwtje contact op met de fokker waar ik vandaan kom om te vragen of er misschien binnen niet al te lange tijd sable pups geboren zouden worden. En ja hoor, we hadden geluk, er stond inderdaad een nest met sable pups op de planning.

1 week oud
 

In mei hoorden de baasjes dat er een echo gemaakt was en dat daarop vier pups te zien waren. De vreugde was groot, maar echt verheugen durfden de baasjes zich nog niet, want je weet immers niet of dat allemaal reutjes zijn of dat er ook een teefje bij zit. Half juni kwam dan eindelijk het verlossende telefoontje. Op 10 juni waren er vijf pups geboren: drie teefjes en twee reutjes. Teefje 5, Lady, was er als verrassing bij gekomen. De baasjes waren helemaal blij. De pups zijn overigens mijn echte halfbroertjes en –zusjes, we hebben allemaal dezelfde papa. Dus mijn nieuw zusje is ook echt familie van mij.

 
2 weken oud

De baasjes moesten nog even geduld hebben vóór ze de pups mochten zien, maar vandaag was het eindelijk zo ver. Vroeg in de ochtend zijn we in de auto gestapt en naar Friesland gereden. Van ons uit is dat een behoorlijke afstand en zonder pauze ongeveer twee uur rijden. Tussendoor zijn we nog even gestopt, zodat ik een plasje kon doen en een beetje mijn pootjes kon strekken. Maar aangezien we vroeg waren vertrokken, waren we super op tijd en zelfs te vroeg. Tenminste daar leek het op. We hadden nog zo’n 16 km te gaan en zouden er een kwartier eerder zijn. Toen begonnen echter ineens alle auto’s voor ons te remmen, het verkeer stond stil zo ver het oog reikte. Gelukkig stonden we direct naast een afrit, dus de richtingaanwijzer naar rechts en weg van de snelweg. Helaas stond op de weg waar we toen belandden ook alles vast. Over de laatste 16 km hebben we daarom nog ongeveer driekwartier gedaan, dus kwamen we uiteindelijk te laat.

 
3 weken oud

Ik moest in de auto blijven, maar dat vond ik niet erg, want ik zou niet willen dat de pups door mij ziek zouden worden. Het was niet warm, de ramen stonden open en dus ging ik gewoon op de achterbank een dutje doen. De baasjes mochten wel naar binnen. Zij werden meteen uitgebreid door de mama van mijn nieuw zusje Laura, haar zus Cheeta en broertje Macho begroet. Macho is mijn echte jongere broer, we hebben allebei dezelfde ouders en volgens de baasjes lijken wij qua uiterlijk veel op elkaar.

 
3 weken en 1 dag oud
 


Na een lekkere maaltijd te hebben genuttigd, was het tijd om mijn nieuw zusje te kiezen en dat viel niet mee, kan ik jullie vertellen. De baasjes hadden namelijk de eerste keus en moesten dus kiezen welke van die drie prachtige dames mijn nieuw zusje zou worden. Er moest ook met verschillende dingen rekening worden gehouden, het is namelijk de bedoeling dat mijn nieuw zusje samen met ons agility doet. In principe kan dat iedere sheltie, maar niet met iedere sheltie wordt dat ook een succes. Dus moest er goed over nagedacht worden.

 
Is zij niet lief?

Na lang wikken en wegen hakte het vrouwtje eindelijk de knoop door: Lady, de pittigste uit het nest, wordt mijn zusje. Nu mag ik ook eindelijk verklappen hoe zij gaat heten: Romy.
 
Romy wordt geknuffeld
 

Ik kan het amper afwachten om haar te zien. Hoe zal het zijn om een zusje te hebben? Ik kom zelf weliswaar uit een nest met twee zusjes en twee broertjes, maar ik kan me daar niets meer van herinneren en sinds ik bij mijn baasjes woon, ben ik altijd enig hondje geweest. Dat zal dus voor mij even wennen zijn.

Ze is nu al heel erg fotogeniek, toch?



2 opmerkingen:

  1. Weer graag meegelezen, goede info en prachtige foto's.
    En deze Uk heeft beslist ook mijn hart gestolen net als Gina!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om weer een keer iets van je te horen Kay. Het is inderdaad een leuke dame. Ben benieuwd hoe het gaat met de twee samen.

    BeantwoordenVerwijderen