dinsdag 16 augustus 2016


Even een wedstrijdje lopen en een uitstapje

Zoals jullie inmiddels allemaal weten, lopen het vrouwtje en ik wedstrijden. In de klasse waar wij lopen – de B1 – worden dit jaar 14 wedstrijden georganiseerd, waar je punten kunt behalen. Heb je voldoende punten verzameld, dan promoveer je met een beetje geluk naar de volgende klasse – de C. Hoe meer punten je verzameld, hoe groter de kans op promotie dus is.


Gisteren zijn we naar Hilversum afgereisd voor de wedstrijd bij KC Gooi- en Eemland, in de hoop nog een paar puntjes te kunnen scoren. Over het algemeen nemen we dan heel veel spullen mee, zoals een tent, stoeltjes voor de baasjes, koelbox enzovoort. Maar nu zijn we op vakantie en al die spullen moesten helaas thuis blijven. Gelukkig hebben ze in Hilversum overal bankjes staan, waarop de baasjes konden gaan zitten, dus was het niet zo erg dat de spullen thuis moesten blijven. En wij mochten op het gras in de schaduw gaan liggen.

Een molen die we op weg naar Hindeloopen tegenkwamen
De haven van Hindeloopen

Het vrouwtje en ik waren van plan om heel veel punten te scoren. We kunnen het namelijk en dat wilden we laten zien. Helaas verliep het allemaal weer niet zoals gepland. Halverwege het vast parcours had het vrouwtje het al helemaal gehad. Ze moet ’s nachts vaak opstaan, omdat Romy regelmatig uitgelaten moet worden. Het gevolg daarvan is dat het vrouwtje ’s ochtends niet altijd uitgerust is. Ze was gewoon te moe om te lopen, zei ze. Ze kon mij dus niet echt bijhouden en dan doe ik maar iets in de hoop dat ik het juiste doe. Niet dus! De jumping ging wel iets beter, maar ook dat was een diskwalificatie. Kortom: we hadden net zo goed iets anders kunnen doen.

We mochten gewoon tussen de schaapjes lopen


Voor Romy was de wedstrijd wel een leuke ervaring. In het begin vond ze het allemaal wat eng, al die hondjes en overal mensen. Maar na een half uur was ze helemaal gewend en begon ze nieuwsgierig te worden. Ze kreeg ook heel veel aandacht van andere wedstrijdlopers, want ja, zo’n pup vindt iedereen leuk. Ik heb natuurlijk alles aan gedaan om ook de aandacht van mensen te trekken, want ik vind aandacht krijgen heel erg leuk. Heeft ook gewerkt, kreeg heel veel knuffels.

Prachtige huizen in Hindeloopen


Vandaag stond een uitstapje naar Hindeloopen op het programma. Dat is een klein dorpje met een paar straatjes en dus ook voor Romy heel goed te doen. Ondanks dat het hoogseizoen is, was het ontzettend rustig in het dorp. Een bus met senioren, rechts en links een verdwaalde toerist en dat was het ook. We konden dus volop genieten. De baasjes vonden het dorp heel erg mooi, zeiden ze. Veel mooie oude gebouwen, overal water, voldoende terrasjes en prachtige uitzichten.

Romantisch Hindeloopen



Op de dijk liepen schapen, met wie Romy en ik kennis mochten maken. Het leuke was dat we er helemaal bij mochten. Bij ons in het dorp hebben we ook schapen op de dijk lopen, maar daar mogen wij niet bij. Hier dus wel en dat vond ik helemaal geweldig. Één schap vond ik heel erg leuk, die heeft zelfs een kusje van mij gehad. Lief van mij, toch? Romy vond de schaapjes niet echt interessant, is ze misschien nog te jong voor. Ik vond het een geweldige dag, zou graag vaker tussen de schapen lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten