vrijdag 19 augustus 2016


Weer naar het strand


Romy is weer bezig met haar favoriete hobby


De temperaturen beginnen aardig op te lopen. De eerste dagen toen we hier waren, was het goed uit te houden, maar nu begint het toch behoorlijk warm te worden. Geen weer dus voor ons hondjes om een wandeling te maken.
Oei, dat is nat!


Vanochtend zijn we heel vroeg weer naar het strandje gegaan in de buurt van Oudega, zodat we toch nog een leuke afsluiting van de vakantie hadden. Ik vond dat natuurlijk een prima idee, want strand, water en bal – en vooral het laatste – zijn altijd dingen die ik geweldig vind.


Ook Romy had er weer veel plezier in. Het graven wordt echt helemaal haar ding. Overal waar we komen moet zij kuilen graven. Ik mag daar niets van zeggen, want toen ik zo jong was deed ik precies hetzelfde. Nu vind ik dat niet meer zo interessant, maar toen was het echt superleuk. Denk dat dat bij Romy ook op een gegeven moment weer ophoudt en zolang moeten we maar geduld met haar hebben.


Hier in Friesland moet je vaak wachten voor al die bruggetjes die omhoog gaan om de boten  te laten passeren. Wij kennen dat bij ons ook, maar toch in mindere mate, dus daarom is dat voor ons toch een beetje wennen. Het vrouwtje heeft er nu iets voor zichzelf bedacht om aan de wachttijd een leuke invulling te geven: uitstappen en foto’s maken van de boten. De bruggetjes zijn hier namelijk vaak in een schitterende omgeving, dus dat is wel de moeite waard.
Lekker bij de baas op schoot


Vanavond mochten we voor het laatst van een zonsondergang in Friesland genieten, morgen moeten we namelijk heel vroeg op en daarna gaan we weer terug naar huis. Ik vind het eigenlijk heel erg jammer, had nog veel meer van Friesland willen zien. Na een week hier vertoefd te hebben, zijn we alle vier echte Friesland fans geworden. Dat groen hier is echt ongelofelijk, zo prachtig. En dan nog het IJsselmeer erbij. We zijn hier zeker niet voor het laatst geweest, denk ik, want de baasjes zijn heel erg te spreken over Friesland. Wel denk ik dat we de volgende keer niet in de zomer gaan, maar in een periode waar wij hondjes wel het strand op mogen. Kortom: het was een geslaagde vakantie, jammer dat de week alweer voorbij is. De zorgen, die de baasjes hadden in verband met Romy, waren overigens volledig ongegrond. Romy heeft haar behoeften netjes buiten gedaan, heeft zonder problemen in haar bench geslapen en voor de rest heeft zij – net als ik – heel erg genoten.
Genieten van de laatste zonsondergang in Makkum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten