woensdag 17 augustus 2016


Oudega

Vandaag stond eigenlijk niet veel op het programma. We wilden naar Oudega gaan, dat zo’n beetje in de buurt is van Heeg, waar we gisteren waren. In de buurt van Oudega zag de baas ineens water, ook stonden daar verschillende auto’s. Het leek hem leuk om even te stoppen en te gaan kijken wat je daar hebt. Het vrouwtje stapte even uit om op onderzoek uit te gaan en zie daar, helemaal verstopt lag daar een klein strandje langs het water. We mochten uitstappen, mijn bal werd uit de kofferbak gehaald en vervolgens kon de pret beginnen.


Op het strand stond nergens een verbodsbord waarop stond dat wij hondjes niet los mogen. Mijn vrouwtje zegt altijd dat alles, wat niet uitdrukkelijk verboden is, toegestaan is, dus mocht ik los. Eindelijk. Super. Ook het water was gewoonweg heerlijk, kon er geen genoeg van krijgen. Binnen een paar minuten was ik kletsnat, maar het zonnetje scheen, dus was dat niet al te erg.
Wat had Romy graag mee willen rennen


Romy had vandaag iets meer lef. Vol vertrouwen ging ze nieuwsgierig samen met het vrouwtje naar het water kijken. Ging er zelfs met haar pootjes in. De bal van mij vond ze echter stukken interessanter, maar als je aan de riem loopt, is dat wat moeilijk. Daarom heeft het vrouwtje een beetje met haar in het zand gespeeld en dat vond ze ook prima. Begon meteen weer kuilen te graven. Verbaasd me eigenlijk niets, schijnt mijn zusje dol op te zijn.
Romy 9 weken oud


We hebben in ieder geval allebei heel erg van ons stranduitstapje genoten. Wat een geluk dat de baas dat ontdekt had. Volgens mij is dat strandje niet bij veel mensen bekend, want wij waren nagenoeg de enigen. Des te beter, hè, kon ik gewoon lopen waar ik wilde.
Oudega


Na een verplichte rust – ik moest immers weer een beetje droog worden – hebben we onze weg voortgezet en zijn naar Oudega gereden. Dat is een vrij klein dorp, wel heel erg gezellig en mooi. Na een paar minuten rondgekeken te hebben, gingen we op een terrasje zitten, waar de baasjes – net als gebruikelijk – iets hebben gegeten. Was daar goed uit te houden. Voldoende schaduw en een mooi uitzicht op het haventje.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten